Zwangerschaps depressie

<p>Hoi dames!</p><p>ik ben 7 weken en 2 dagen zwanger vandaag een echo gehad en het hartje klopt gelukkig! Ik heb totaal geen symptomen behalve vermoeidheid, daarnaast voel ik me de laatste weken zo down.. ik ben alleen maar chagrijnig tegen mijn vriend kan niks hebben en heb nergens zin.. wil alleen maar slapen ben zo moe en weet gewoon niet wat ik met me dag moet doen omdat ik gewoon nergens zin in heb. Normaal doe ik graag leuke dingen maar nu heb ik al moeite met opstaan.</p><p>Is dit normaal? Wat hebben jullie gedaan om uit z’n depressie te komen? Ik weet dat ik me ook heel zorgen maak of alles goed blijft gaan tot met de baby maar toch merk ik dat ik totaal anders ben tegen iedereen en gewoon met rust gelaten wil worden. Erg lastig met een vriend die veel aandacht wilt en helemaal niks van zwangerschapskwaaltjes weet en dus nergens rekening mee houdt, gewoon verwacht bij thuiskomst dat het hele huis gepoetst is en het avondeten klaar op tafel staat? mijn energie is gewoon helemaal weg!</p>
 
Rot dat je je zo voelt.
Ik ben nu 7 weken en ook moe, misselijk, vooral zin om op de bank te liggen en vroeg naar bed te gaan. Ik sport eigenlijk niet meer en doe ook gewoon minder naast mijn werk. Voelt heel saai. Ik ben overigens niet chagrijnig ofzo. Het is idd even zoeken wat normaal is in deze prille fase.
 
Klinkt heel normaal ik had de eerste weken ook nergens zin en fut voor. Lag liefste hele dag op de bank en was niet te motiveren. Ze zeggen niet voor niks dat je je vaak beter gaat voelen na het eerste trimester. Je vriend zal zich hierin ook moeten aanpassen er gebeurd op dit moment heel veel in je lijf.
 
Sterkte! Hopelijk voel je je wat beter in je 2e trimester als je HCGhormoon zakt.
Ik was in het 1e trimester ook erg moe en down, nu met 14 weken gaat het weer beter. Manlief vindt het pittig een 2e erbij straks, dus ik ben vooral veel geirriteerd en maak me zorgen over of hij straks bijdraait. Maar ben nu zelf wel blij met deze zwangerschap.
Kan je er met je vriend over praten? Dat je je nu zo voelt? Kunnen jullie wat taken verdelen? Als jullie baby er straks is, zullen jullie de taken thuis ook moeten verdelen. Heb je nog een vriendin of familielid met wie je over je gevoelens kunt praten? 
En als je je somber blijft voelen, trek aan de bel bij je verloskundige. Dan kan zij je evt doorverwijzen naar de pop poli.
 
Herkenbaar je gevoel. Het klinkt normaal en heb het zelf ook zo ervaren. Daarnaast had ik mijn baan opgezegd. Voelde me doelloos en werd moe van mezelf.
Nu ben ik bijna 20 weken en gaat het stukken beter. Ben niet meer chagie en voel me weer energiek om dingen te doen. Ben zelfs aan het solliciteren voor een nieuwe baan. Wilde eigenlijk een rustpauze nemen, maar ik voel me goed en wil me ook graag nuttig voelen.
Probeer voor nu afleiding te vinden en doe alleen de dingen waar je je goed bij voelt. Buiten wandelen, even naar de winkel. Kook iets lekkers. Met een baby straks is er iets minder tijd. Maar die zorgen zijn voor straks en verandert niets aan nu. 
 
Herkenbaar je gevoel. Het klinkt normaal en heb het zelf ook zo ervaren. Daarnaast had ik mijn baan opgezegd. Voelde me doelloos en werd moe van mezelf.
Nu ben ik bijna 20 weken en gaat het stukken beter. Ben niet meer chagie en voel me weer energiek om dingen te doen. Ben zelfs aan het solliciteren voor een nieuwe baan. Wilde eigenlijk een rustpauze nemen, maar ik voel me goed en wil me ook graag nuttig voelen.
Probeer voor nu afleiding te vinden en doe alleen de dingen waar je je goed bij voelt. Buiten wandelen, even naar de winkel. Kook iets lekkers. Met een baby straks is er iets minder tijd. Maar die zorgen zijn voor straks en verandert niets aan nu. Nu kan en mag je alles doen waar jijzelf achterstaat. Als dat een dag bankhangen, Netflixen of niets doen is, dat bepaal je helemaal zelf. Doe vooral datgeen waar je je goed bij voelt en praat hier ook over met je partner. Succes. 
 
Terug
Bovenaan