Zwangerschaps diabetes

Hallo dames! Ik ben Belinda, 29 jaar en nu 23 week in verwachting van ons eerste kindje (meisje).

Vanwege een te hoog bmi al vroeg in de zwangerschap (ongeveer 16 week) een suikertest moeten doen waar de diagnose zwangerschaps diabetes naar voren kwam. Heb mijn eetpatroon erg moeten aanpassen maar dit ging me gelukkig erg goed af, ik ben voor de zwangerschap veel kilo's verloren dmv veel cardio en deed zware krachttraining voor spiervorming.

Echter toen ik zwanger werd heb ik het sporten op een laag pitje gezet en ben ik icm de zwangerschaps diabetes zo anders gaan eten dat ik 3x minder suiker binnenkrijg dan dat ik normaal deed. Om deze reden ben ik van 85 kilo (begin van de zwangerschap) gegaan naar 76,1 (gisteren gewogen). De diabetes verloskundige was de laatste keer niet erg blij hiermee om dit te horen terwijl ik aangaf dat al mijn spiermassa zo goed als weg is (dat weegt ook veel) en dat de vermindering van suikers dit effect moet hebben. Ik woog op het moment van die controle 77,4 en mag Dinsdag weer op controle dus ik voel de bui al hangen..

Zijn er meer vrouwen die zwangerschaps diabetes hebben of die ervaring hebben met gewicht verliezen vanwege het dieet wat je dan moet volgen?

Los van alles doet de kleine het goed en was de 20 weken echo helemaal goed :)

Groetjes Belinda.
 
Hey, nee ik heb er geen ervaring mee..

Maar als jij je netjes aan je dieet hebt gehouden, met als gevolg dat je bent afgevallen, dan kunnen ze jou moeilijk iets verwijten, toch? ☺

Het lijkt me belangrijker dat je bloedsuikerwaarden nu goed zijn en dat dit goed gecontroleerd wordt.

Daarnaast is het wel belangrijk dat je voldoende gezond eten en voedingsstoffen binnen krijgt.

Door diabetes kun je trouwens ook afvallen, omdat de suikers dan minder goed in je cellen worden opgenomen.
 
Hey

Ik ben wel bekend met zwangerschapsdiabetes,  beide zwangerschappen. Alleen de eerste zwangerschap konden ze het niet aantonen en bij de tweede wel.

Ik heb insuline moeten spuiten, Dani id nu ruim 6 maanden dus het zit me nog vers in het geheugen...

Dat dieet had ik niet maar ook ik viel bijna 10 kg af in het begin en kwam uiteindelijk maar 5 kg aan...ook hier een veel te hoog bmi en ook hier 1,5 jr lang 4x pwk getraind in de sportschool... maar ik heb pcos dus dat afvallen is een ramp jow pffff

Nu weeg ik minder dan voor ik zwanger werd en ben van de diabetes af, ik vind ook je suikerwaarde belangrijker dan de kilootjes die je verliest,  zolang de baby alles goed doet no worries hoor!

Komt allemaal goed  ; -)

Groetjes
 
Terug
Bovenaan