Zwangerschaps diabetus.

vorige week een lunchtest gehad omdat me moeder zwangerschapsdiabetus heeft gehad, nu kreeg ik daar gisteravond uitslag over en dat was nuchter 6.9mmol en na de lunch 5.9mmol.

Omdat de nuchtere waarde 0,9mmoll te hoog is moet ik morgen voor een uitgebreidere test na het ziekenhuis 3 uren wachten en dan om het half uur geprikt worden zo willen ze zien of ik zelf ook zwangerschapsdiabetus heb.

Pffff Ik zelf heb er weinig zin in en vindt het allemaal maar een beetje overdreven.

Zijn er meer mensen die dit gehad hebben...

he ik heb hier (nog) geen ervaring mee, dus kan je niks vertellen. hoop dat het goed is, maar gelukkig weten ze tegenwoordig veel van zwangerschapsdiabetes en kunnen ze je goed in de gaten houden als het zo is!
Laat je het ons weten wat eruit gekomen is?

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 26w5d

hoi
ik heb de test afegelopen woensdag gedaan, jakkie! ik geloof dat de nuchtere waarde tussen de 4 en 8 moet zitten. mijne was 6. dan een uur wachten en weer prikken, weer een uur wachten en prikken, weer een uur en dan weer prikken.  Dan naar uit en eten!!
en de uitslag he ik nog niet, maar het zal wel goed zijn.  
groetjes en succes, neem een boek mee!!  

Hallo mamaenpapaopkomst,

Ik ben van het maart forum, maar lees overal een beetje mee!! Ik heb zelf ook zwangerschapsdiabetus. Had nuchter 4,5 en na de test 8,6 wat dus te hoog was.
Nu ben ik er gelukkig vanaf gekomen met een dieet (nou je dieet, gewoon letten op wat je eet niet te veel kolydraten en suikers en meer kleinere porties per dag eten) Maar als je het niet met een dieet onder controle kan houden dan moet je aan de insuliene.

Nou ik hoop voor je dat je waardes niet te hoog zijn.

Groetjes Anne
mv Levi en ??? 26mrt09

Hoi,

Ik heb ook een glucose dagcurve moeten prikken.....maar ik kreeg spullen mee naar huis en mocht het thuis doen. De curve was bij mij nog net normaal, maar ik over een aantal weken moet ik het herhalen. Succes ermee!

Groetjes
Pien

Hoi,

Ik heb ook een glucose dagcurve moeten prikken.....maar ik kreeg spullen mee naar huis en mocht het thuis doen. De curve was bij mij nog net normaal, maar ik over een aantal weken moet ik het herhalen. Succes ermee!

Groetjes
Pien

Terug
Bovenaan