zwangerschaps ichrias

hoi

nou vandaag bij de fysio geweest en te horen gekregen dat ik zwangerschaps ichrias of zo iets heb. (pijn in me onderrug/bil)
en dat mijn linkerheup/bekken botje ligt vast zit... :( nu mag ik dus niet meer gaan werken en zit ik thuis. o vind het wel heel erg moeilijk.
om rustig aan te doen wil gewoon me huis poetsen etc haha nesteldrang.
nu kan ik nog niet eens me honden uitlaten.
word er gek van hebben jullie tips voor wat te doen (rustige/zittende dingen)
hebben jullie ook ervaring met zo`n ichrias? word het nog beter? wat je jullie ervaring?
kuss

hoi,

dat hoort bij je bekkeninstabiliteit.
bij is het de rechter kant die geblokkeerd is.
ik ben 2 weken terug met de hond uitlaten zo gevallen maar dat op mijn linkerkant.ik wist geen raad.ik lag daar.rechts doet al pijn.had flinke blauwe plek en schaafplek.
kan je vertellen dat de fysio het alleen kan remmen,pas na bevalling kom je er vanaf.zo lang je aan de oefeningen houdt.
ik heb nu nieuwe oefeningen gekregen,omdat ie nog meer vast ging zitten kon afgelopen weekend niet eens meer lopen.ik ging zitten op een stoel,toen liet ze zien.linker been stond recht en rechter bovenbeen viel naar buiten.nu moet ik met auto rijden mij been naar binnen duwen.
moet zeggen dat het nu veel beter gaat.
als ik stil sta moet ik op me linkerbeen staan op die heup gaan leunen,rechter been naar binnen draaien.zodat die si gewricht weer terug gaat op zijn plek.
ik weet het het is een gemene pijn.
zorg dat je wel goed uit gerust ben.als je moe bent kan je minder pijn verdragen.
ik ben ook al aantal weken gestopt met werken.maar ondanks dat werken ze niet mee.
arbo arts zat me recht in gezicht uit te lachen.
het zat allemaal maar tussen me oren.
had nu weer terug moeten komen bij hem.ik moest weer aan het werk van hem..
maar tot hede heb ik nog niks vernomen van hem.
heb van de week met de huisarts zitten praten.hij heeft alles in de computer gezet.zodra ik aan het werk gaan zijn hun verantwoordelijk voor mij als er iets gebeurd.als ik daardoor afhankelijk wordt mogen hun voor de kosten gaan opdraaien,maar je ja je zit dan wel met een probleem.liever niet...
sterkte.luister goed naar je lichaam,let vooral op met badkamer schoonmaken evt etappe doen,en ook stofzuigen.omdat je wisselende bewegingen maakt,heb je kans dat je volgende dag met veel pijn rond loopt.
gr marjan

geen ervaring met je ichias maar wel met grotendeels thuiszitten.
ik werk nu halve kracht en na 4 weken begin ik rustiger te worden. lentekriebels bestrijden, normaal word ik dan hyper, lekker naar buiten actief doen en huis grote beurt en in dit huis moet nog genoeg gebeuren omdat direct na de verhuizing ik al zwanger was, maar kan allemaal niet. in het begin werd ik heel onrustig, heb vriendinnen opgezocht en veel geslapen. nu ben ik wat rustiger, het is moeilijk om zoveel te zien en willen maar ik accepteer het al beter, binnenkort helemaal thuis. ik ben blij dat ik een overgangsperiode heb, ik was echt een workaholic en nu wen ik aan het idee van niks doen. na ene maand wen ik nu pas beetje aan dat we een hulp thuis hebben.maar ik ben er heel blij mee

Bij Nova had ik ook zwangerschaps-ischias en nu weer en ook in mijn bekken....

Ik deed/doe alle oefeningen die ik kreeg van de bekkentherapeut...vooral met staan en zitten van de bank komen etc...
En bij Nova ruste ik elke dag anderhalf uur op bed...nu heb ik daar helaas geen tijd voor...ik bikkel gewoon maar door maar werk nu 16 uur ipv 24 en ik moet zeggen gelijk na de bevalling was het bij mij een stuk beter....

Luister goed naar je lichaam wat je wel en niet kan...

Ik stofzuig de woonkamer in 3x....ff rusten tussendoor en was uit de machine ga ik echt op mijn knieeën zitten en strijken doe ik ook zittend...

SUCCES en sterkte

Bij Nova had ik ook zwangerschaps-ischias en nu weer en ook in mijn bekken....

Ik deed/doe alle oefeningen die ik kreeg van de bekkentherapeut...vooral met staan en zitten van de bank komen etc...
En bij Nova ruste ik elke dag anderhalf uur op bed...nu heb ik daar helaas geen tijd voor...ik bikkel gewoon maar door maar werk nu 16 uur ipv 24 en ik moet zeggen gelijk na de bevalling was het bij mij een stuk beter....

Luister goed naar je lichaam wat je wel en niet kan...

Ik stofzuig de woonkamer in 3x....ff rusten tussendoor en was uit de machine ga ik echt op mijn knieeën zitten en strijken doe ik ook zittend...

SUCCES en sterkte

Terug
Bovenaan