zwangerschaps ischias

hoi hoi,

nou mijn zwangerschap begint al aardig lekker, ik heb hoogstwaarschijnlijk ischias,
(Bij ischias zit een zenuw "knel" dus krijg je bij beweging een pijnscheut van je rug naar je knie zeg maar. )
af en toe doet het verschrikkelijk veel pijn en ben nu pas 9 weekies onderweg in m'n zwangerschap..verloskundige gaf al aan dit gaat jou probleem worden in deze zwangerschap, ik ga nu een afspraak maken bij de fysio, en dan kijken of dat wil helpen,
zijn er hier ook mensen met deze ervaring tijdens de zwangerschap?

groetjes Steph

Hoi,

Nou, ik wens je heel veel sterkte!
Ik heb het zelf in mijn tweede zwangerschap gehad en heb ook fysio gehad. Ik zag vooral tegen de bevalling op, omdat ik met name bij persen (bij het naar de wc gaan) heel veel pijn had.
Uiteindelijk heb ik een superbevalling gehad en nauwelijks last van die ischias gehad tijdens de bevalling. Gelukkig maar.
En het fijne was bij mij dat na mijn bevalling die ischias ook meteen verdwenen was.

Groetjes,
Els (oktoberforum, 12wkn, 5dgn, 4e kindje)

bij mijn 1e zwangerschap had ik er in lichte mate last van. Niet echt pijn, maar een doof gevoel aan zijkant bovenbeen. Ik ben vanaf toen (10e week) met een kussen tussen mijn benen gaan slapen en dat heeft erg goed geholpen! Verder heb ik oefeningen van mijn zus (fysio) gekregen en in perioden van verergering trouw uitgevoerd.
Sterkte ermee!!!
Mira

Terug
Bovenaan