Zwangerschaps ischias

Hoi, vandaag bij de VK geweest en mijn klachten besproken. Zwangerschapsischias!
Nou mooi klaar mee, baal er gewoon van. Indien de klachten toenemen moet ik naar de fysio. Rustig aandoen dus en dat vind ik al zo moeilijk.

Baal er gewoon even allemaal van. Eerst kost misselijk en nu dit. Pfff

Yvonne
 
Ik zou sowieso nu al naar Fysio gaan hoor.
Ik had dit ook bij mijn 1e zwangerschap en is n heel stuk minder geworden na Fysio benadelingen en doen van oefeningen thuis. Niet nodig om er mee te blijven lopen hoor.... Ik zou echt ff de Fysio bellen.
 
O en let op je houding! Niet scheef zitten, hangen op de bank, of vanuit je rug tillen. Bij mij zit t ook weer te sluimeren in bil en bovenbeen maar als ik me op n goede manier beweeg kan ik t in toom houden.
 
Zwangerschapsischias.. klinkt of ik dat ook had, een tijdje terug. Last van mijn rug, heel erg onderin, en uitstraling naar mijn been. Naar fysio geweest, die zei dat het leek op ischias, maar die heeft het nooit aan mijn zwangerschap gelinkt. Maar dat kan dus? Wat is er verder aan te doen? Gaat he gewoon weer over na de zwangerschap? Want ik heb er ondanks de oefeningen eigenlijk nog best vaak last van...

Dank voor de info!
 
De klachten van ischias en bekkenproblemen lijken erg op elkaar. De fysio kan met een simpel testje kijken wat het is. Ischias is na de zwangerschap direct over, bekkenproblemen niet. Blijf er niet te lang mee rondlopen in ieder geval.

Groetjes Wendy
 
Hoi hoi!!!

ik weet er alles van ik heb er ook heel erg veel last van, en ik heb ook nog eens last een zeer stuitje, dus zitten is sowieso niks voor mij, maar soms heb ik er ook dagen bij dat ik helemaal niet kan lopen!! ik ben nog niet naar de fysio geweest, k heb steeds zoiets van het trekt wel weer weg!!

succes ermee!!
 
@ Adrienne: ik zou toch even naar de fysio gaan, het gaat namelijk niet vanzelf over, maar kan wel erger worden. Ik wil niet bemoeierig overkomen, maar zelf heb ik heel veel last van mijn bekken. Bij de eerste had ik er met 8 weken al last van, alleen herkende ik het niet als bekkenklachten. Ik ging pas met 20 weken naar de fysio, waardoor ik bijna in een rolstoel zat. Na de bevalling (nu 2 jaar en 3 maanden geleden) is het nooit helemaal overgegaan, waardoor ik niet meer alles kan doen. Nu ben ik 26 weken zwanger van nr 2 en met 6 weken werden de klachten al erger. Ik ben toen gelijk naar de fysio gegaan, waardoor het nu niet veel erger wordt. Beter wordt het ook niet, dat kan pas na de bevalling, maar we moeten er in ieder geval voor zorgen dat het niet veel erger wordt.
Iedereen succes ermee.
Groetjes Wendy
 
Terug
Bovenaan