zwangerschaps isias

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik waarschijnlijk last heb van zwangerschaps isias. Is hier wat aan te doen? Het voelt niet echt prettig aan.

Groetjes Riëlle

Hoi, hoi,

Ik ben bang dat ik je teleur moet stellen. Er is erg weinig aan te doen.
Zelf had ik er bij mijn eerste zwangerschap al last van (was te doen) en toen zeiden ze al  dat je er bij een evt. volgende zwangerschap eerder en meer last van zou krijgen.         Nou, ze hebben (helaas) gelijk gekregen!
Bij de eerste zwangerschap kreeg ik op een gegeven moment 2 x in de week fysio, in de vorm van massage. Heerlijk!
Nu heb ik cesartherapie, het aanpassen van mijn houding.

Het beste is om te blijven bewegen. Dat raad iedereen dan ook aan. (al is het ook wel eens even lekker om te niksen!)

Ik weet niet hoe lang je nog moet?

Groetjes Carla
(31wk6dg)

Hey Rielle,

Ook ik heb hier last van. Ik ga nu 2 keer in de week naar Fysio om daar gemasseerd te worden. Bij mij hebben ze ook gezegd dat ik moet blijven lopen, maar ook mijn rust moet nemen. Dus tussen de middag plat liggen.
Helaas kunnen ze er niet veel meer aan doen dat dit. Ik hoop voor je dat het snel minder word.

Liefs,

Danielle

Hoi Carla,

Bedankt voor de reactie.

Dat is balen. Ik ben nu 26w4d dus ik heb nog even te gaan. Nou ik denk dat het dan toch verstandig is om naar een fysiotherapeut te gaan.

Groetjes Riëlle

Hoi,
ik had er tijdens mijn eerste zwschap ook last van, het enige dat mij een beetje verlichting gaf was het regelmatig lopen op je tenen. Klinkt vreemd, maar gewoon stukjes lopen op je blote voeten op je tenen. Op die manier belast je je zenuwen anders.
Verder ging het op een bepaald moment gewoon over, succes ermee.
gr. Anne

Terug
Bovenaan