zwangerschaps kwalen

He Meiden.
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie klachten tijdens de zwangerschap.

Ik heb namelijk last van mijn onderbuik. Soort menstruatiebuikpijn. Ik maak mij daar best wel zorgen over. Ik hoop dat jullie die weg kunnen nemen. Ik lig er namelijk 's nachts wel eens wakker van(van de pijn).
Vanmiddag had ik dat ook.
Verder is mijn tandvlees en mijn borsten gevoelig.
Ik ben nu ruim 6 weken.

Lieve groet,
Mieka

Hi Mieka,

Ik heb in het begin ook heel veel pijn gehad alsof ik ongesteld moest worden. Nu ben ik 13 weken en is dat wel minder. Of het normaal is dat het blijft of weg gaat weet ik niet. Ik weet wel dat het heel normaal is aan het begin van je zwangerschap. Je baarmoeder moet nogal wat werk verzetten en dat voel je.

Verder heb ik nogal last van vermoeidheid en slapeloosheid en dat zijn kwalen die ik hier ook regelmatig terug lees. Ik las laatst wel iets over de tanden tijdens de zwangerschap, maar dat ben ik kwijt. Op de site medicinfo.nl staat heel veel info over zwanger zijn.

Enne... als je je echt heel veel zorgen maakt, gewoon even je vk bellen. Tenslotte zijn die er ook voor om al je zorgen weg te kunnen nemen.

Geniet van je zwangerschap.

Gr. Tamara.

Ik ben zwanger van de 2de (geen idee hoe ver ik ben) maar mijn verschijnselen zijn nu heel anders dan bij me eerste zwangerschap.

Bij me eerste had ik meteen al mega borsten, veel aders op me borsten en heeeeeeeeeeel gevoelig. Beetje misselijk (rond de 9weken kwam dat) en als ik wat at was dat weer weg, heel erg moe.
Dit zijn de klachten die ik nog weet.

En nu net als jij verteld, last van me onderbuik raar gevoel (erg gevoelig) ik kan het niet plaatsen helemaal geen last van me borsten (wat ik vreedm vind) wel erg moe.

Ik ga morgen nog een test doen (die van cleurblue) dan kijken wat deze zegt qua zwangerschapsweken.
en morgen naar de gyn voor iets anders en hoop dat hij dan ook een echo voor me wil doen.

groetjes Quinta

Ben nu 18 weken en voel me nu wel goed eigenlijk. Beetje kwetsbare rug.

Maar die mentruatiepijn herken ik nog wel van het begin en ook bij de andere 2 zwangerschappen. Hoort er gewoon bij, zeker bij de eerste. Je baarmoeder zet uit en dat zul je weten ook. Nu voel ik het af en toe nog heel lichtjes als de kleine weer groeit.

IN het begin maar 3 weekjes misselijk geweest, dus zeer schappelijk, en moe. Maar ook dat is weer over. Maar ik ben niet zo energiek als normaal, hoor, wat ze soms wel eens beweren.

Ik sluit me bij de vorige reacties aan. Ik heb zelf ook steken gehad. dan schrok ik zo en was ik bang dat het mis zou gaan, mijn eerste zwangerschap liep uit in een miskraam. Maar alles is goed gegaan en heb nu een gezonde dochter.
Nog een reactie van de vk die ik met je wil delen: "Alles mag, zolang je maar niet bloedt! Pijntjes, ziekjes, of helemaal geen klachten.... zolang je niet bloed gaat het goed!"
Dus hoe beangstigend het ook voelt.... het hoort er allemaal bij.

hallo meiden,

ik heb geen last van krampen, wel van krampen in m'n darmen....heb spastische darmen en het zwanger zijn heeft wel wat voordelen t.o.v. dat..

verders begint ik nu (met bijna 10 weken) wat misselijk te worden, moet dan vooral eten en s avonds snel moe...

voor de rest gaat het prima..

He meiden
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik voel me al iets beter ;-)
Ik ben nu voor het eerst zwanger en er (gaat zoveel) veranderen.
Ik heb 3 sept mijn eerste gesprek en echo bij vk
Reacties blijven welkom!
Lieve groet,
Mieka

WElkom in de achtbaan van de eerste zwangerschap, haha. Zo voelde ik het zelf wel een beetje. Je stapt er vol verwachtingen in, maar je hebt eigenlijk geen idee wat je te wachten staat. Maar leuk (en soms minder leuk) is het wel.

Ik ben nu voor de derde keer zwanger en dat is wel relaxter, doordat je beter weet wat je kunt verwachten.

Terug
Bovenaan