zwangerschaps navelpiercing ontstoken.

<p>Hoi hoi,</p><p>Ik heb denk 2/2,5 week geleden een zwangerschapspiercing in laten zetten.  Alleen hij doet nog steeds pijn.  Ook is mijn gat veel groter geworden. Ik weet niet zo goed wat ik er het beste mee kan doen nu ?  </p><p> </p><p>Heeft iemand tips ? Of dit zelf ook mee gemaakt? </p>

Als het ontstoken is zou ik de huisarts bellen. Een ontsteking met koorts tijdens zwangerschap is niet echt bevordelijk.. 
Ik weet uit ervaring dat je ontstoken oorpiercings er niet uit moet halen omdat je anders de ontsteking 'er niet uit kan'. Geen idee hoe het zit met navelpiercings.
Als het alleen geirriteerd is zou ik hem dagelijks schoonmaken met wat zout water. Gewoon water koken en laten afkoelen in een glas. Daarbij een theelepel zeezout oplossen en de piercing daarmee schoonmaken. 

hallo!
oei, dat klinkt niet goed!
ik heb zelf ook een navelpiercing. ik ben nu inmiddels 19 weken zwanger. Wanneer is het verstandig om je piercing te vervangen? En moet dat persee? ik ben ook echt bang voor ontstekingen.
ik zou het ook eerst goed schoonmaken met zoutoplossing. en als dat niet helpt even de verloskunde of huisarts bellen..
succes ermee! 
liefs

Ik ben zelf nu 18 weken en 3 maanden. Maar mijn buik is al behoorlijk gegroeid en mijn oude piercing begon te strak te zitten. Je moet hem wel echt vervangen anders kan hij eruit schuren en dat wil je niet. Dan houd je er littekens aan over. Ik weet niet of je buik al erg gegroeid is ? Maar anders wel doen. 
Ik spoel hem elke ochtend en avond met zeezout en gekookt water, maar dan haal ik de korsten ook meteen weg is dit dit wel verstandig ? Ik ben verder niet ziek.
Liefs. 

Hi ik ben nu 41 weken zwanger en heb ook een navelpiercing. Op een gegeven moment ging het knellen en heb ik zwangerschapspiercing erin gedaan. Het voelt af en toe inderdaad wat trekkerig en het gat is bij mij ook iets groter geworden maar komt denk ik door de huid die oprekt. Je kan het idd beetje ontsmetten. Ik heb er af en toe een beetje kokosolie op gesmseerd zodat t beetje soepel blijft

Hallo!
Ik heb een navelpiercing en heb een 9wkn oude dochter. Ik had geen ontsteking tijdens de zwangerschap maar ik kon geen piercing laten zitten (ook de zwangerschaps piercing niet). Het begon pijn te doen dus had ik de zwangerschaps piercing eruit gehaald. 
Ja het rekt wel uit maar het gaat ook weer terug. Ik deed me normale piercing in de kraamweek terug maar viel zo door het gat XD. Ik dacht dus een grote bal te moeten kopen. Na een paar weken dacht ik weer aan de piercing en ging het weer proberen. Het bleef nu zitten tot de dag van vandaag. Het gaat dus echt wel terugtrekken.
Toen ik me piercing pas had gezet kreeg ik wel een ontsteking. Je moet het wel laten zitten (net zoals bij oorgaatjes) anders groeit het gat mogelijk dicht. 
Mij werd geadviseerd om met Sebamed onder de douche het te wassen en de piercing te bewegen zodat je huid (of korstjes) niet aan de piercing blijft plakken.
Ik hoop dat dit wat opluchting geeft over het mogelijk uitrekken. 
Ohja, ik heb 5 mnd zonder piercing gelopen en het gat is nog open. Hangt er wel vanaf hoelang je al een piercing hebt natuurlijk maar het hoeft niet altijd dicht te groeien als je het eruit haalt en laat.
Groetjes xx

Ik heb op gegeven moment de piercing er gewoon uit gehaald. Ergens na mn bevalling weer gewoon ingedaan. Kon gewoon. Was niet dicht gegroeid ofzo. Ga ik nu weer doen. Gebruik dus geen zwangerschapspiercing. Moet er wel bij zeggen dat is hem al heeeel lang heb. Denk al wel 13 jaar. Die is dus niet zo snel dicht. 

Terug
Bovenaan