Zwangerschaps/ouderschapsverlof en laptop

Nog een week en ik mag met zwangerschapsverlof, joepieieie, maar

Nu heeft mijn leidinggevende gevraagd of mijn vervangster (iemand extern) mijn laptop gedurende de 4 maanden zwangerschapsverlof en 3 maanden ouderschapsverlof mag gebruiken.

Nou wil ik dit eigenlijk helemaal niet; dit is toch een deel van mijn secundaire arbeidsvoorwaarden? Als ik een leaseauto zou hebben dan hoef ik die toch ook niet gedurende zwanger- of bevallingsverlof in te leveren? Of de mobiele telefoon.

Heeft iemand hier ervaring mee of wat hier de wettelijke regelingen van zijn?

Alvast heel erg bedankt!

Hallo,

Ik heb er geen ervaring mee, maar als je lid bent van de bond kun je daar even naar toe bellen.
Ik zou er ook niet blij mee zijn en kan me haast niet voorstellen dat dat zomaar kan.

Succes

Ik heb zelf geen laptop van het werk, maar mijn man wel. Hij mag deze uitsluitend voor het werk gebruiken. Ik weet dat een collega van hem ooit in de problemen is gekomen, omdat zijn dochter de laptop voor school gebruikte. Wettelijk gezien weet ik niet wat hier de afspraken over zijn, maar dit zijn in ieder geval op het werk van mijn man de afspraken. Op het moment dat hij hem niet meer nodig heeft, zal hij hem in moeten leveren.

Bedankt voor jullie reacties, ik sprak gisteren op zwangerschapscursus met iemand die op HR vlak meer hierover scheen te weten en die zei dat het bij je secundaire arbeidsvoorwaarden hoort. Ik ga vanmiddag mijn leidinggevende vertellen dat ik er niet mee accoord ga... we zien wel waar het schip strand... Ik hou jullie op de hoogte. Helaas ben ik niet lid van de bond.

De kogel is door de kerk. Heel toevallig sprak ik op mijn werk met een van de HR medewerkers die zelf ook zwanger is en zij zei dat het absurd was dat ik mijn laptop in moest leveren. Dus ik heb duidelijk aangegeven bij mijn leidinggevende dat ik er niet accoord mee ging. Hij zei dat er dan nog een gesprek met HR zou komen, maar voordat het zo ver was heeft HR toch toestemming gegeven... waar een beetje hakken in het zand zetten wel niet goed voor is!!!

Ik zit nu lekker achter mijn laptopje dit te tikken en te genieten van de vrijheid!!

Terug
Bovenaan