Zwangerschaps suiker

<p>Hallo allemaal.</p><p>Mijn naam is cassandra en ben 34 jaar jong. Momenteel 16 weken zwanger van me eerst. Uitgerekend op 10-02-2020. Helemaal happy. Nu is het zo dat ze bij mij Nu al zwangerschaps suiker hebben gevonden en ik mogelijk moet starten met insuline. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben?</p>

Hoi!
Ik ben 27 weken zwanger en heb ook zwangerschapssuiker. Ben vorige week bij een diëtiste geweest en heb een apparaatje meegekregen om 2 weken lang mijn glucose waardes bij te houden.
Tot nu toe zit ik met alles onder de maximale norm. 
Je kunt dus met voeding heel veel doen! Google maar eens.. vooral letten op je koolhydraten. 
Hebben ze meteen gezegd dat je moet prikken of mocht je het eerste proberen met voeding onder controle te krijgen?
Liefs Marije

Hoi!
Ik ben 27 weken zwanger en heb ook zwangerschapssuiker. Ben vorige week bij een diëtiste geweest en heb een apparaatje meegekregen om 2 weken lang mijn glucose waardes bij te houden.
Tot nu toe zit ik met alles onder de maximale norm. 
Je kunt dus met voeding heel veel doen! Google maar eens.. vooral letten op je koolhydraten. 
Hebben ze meteen gezegd dat je moet prikken of mocht je het eerste proberen met voeding onder controle te krijgen?
Liefs Marije

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap insuline gespoten. Mijn waarden waren met een dieet helaas niet onder controle te houden. Ik vond het wel moeilijk dat ik insuline moest gaan gebruiken, maar voor de baby was dat gewoon het beste. 
Hopelijk red je het op een dieet en blijven je waarden daarmee stabiel. Maar bedenk dat dit iets is dat je nu eenmaal niet volledig kan controleren. Het blijft een hormonaal probleem en de ernst daarvan verschilt per persoon. 
Het spuiten zelf viel mij overigens best mee. Het prikken in mijn vingers vond ik vervelender. 

Succes!

Hoi, 
Ik ben 30 weken zwanger.  Bij de ogtt had ik een erg hoge waarde 10,9 en ook nuchter was het met 6,2 iets te hoog.  Daarnaast had m'n zus het ook. Daarom moest ik direct 3 dagen in m'n vingers prikken om de glucose te meten. Met m'n normale eetpatroon.  Deze waarden waren bijna allemaal te hoog, ook nuchter.  Waardoor ik insuline moet spuiten. Eerst de langdurige en straks gaan ze kijken of dat genoeg helpt of dat ook de c kortdurende moet. Ik ga wel proberen te achterhalen hoe ik op bepaalde etenswaren reageer zodat ik het hopelijk wat sneller onder controle krijg.  

@Marije mag ikvragen of je een voorbeeld hebt van een weekmenu?
Ik heb namelijk ook zwangerschapdiabetes, kan alleen pas  over 5 weken terecht bij de diëtiste.
In de tussentijd wil ik wel graag weten wat ik moet eten.

Terug
Bovenaan