Zwangerschaps suiker

Hallo,

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die ook moesten prikken op zwangerschaps suiker.

Ondanks me 4de zwangerschap is dit nieuw voor mij...
Mijn vk vertelde dat het tegenwoordig verplicht is voor iedereen met een BMI hoger dan 27 en ze zijn dat bijna iedereen dat heeft dus eigenlijk alle zwangere vrouwen dit standaard moeten laten doen.

Groetjes Wendy

Waarschijnlijk krijg ik de suikertest ook. Maar meer omdat ik zo voorloop in groei.
Ik liep de vorige keer 2 wkn voor in groei, en aangezien ik echt een enorme buik heb zal dat niet veel veranderd zijn denk ik. heb er nu al 18 kg aanzitten.

Ik werk zelf op een afnamelab waar die test heel veel wordt gedaan, en ik weet alleen dat de gyneacologen deze test standaard doen. En dat hij sowieso vanaf een bepaalde leeftijd standaard wordt gedaan, en als je familieleden hebt met diabetes. En als je een groot kind lijkt te krijgen.

Ik moet ook bloedprikken voo suiker en voor ijzer aankomende dinsdag, maar das alleen omdat er suikerziekte in de familie voorkomt

Ik woon niet in NL, maar hier doen ze het standaard bij iedereen...:-S t is niet zoveel moeite maar toch...vind het wel wat overdreven.
Gelukkig was de uistlag goed, en het drankje goed te drinken. (weet niet of de test ook overal het zeflde is)
Moest een drankje drinken (soort Fanta) dan een uur wachten en bloed prikken.

Wat een onzin dat bijna iedere vrouw een bmi heeft van hoger dan 27! Dat is echt niet waar hoor... ik ben zelf best stevig en mijn bmi was 25.6
Hier prikken ze helemaal niet snel, alleen als ze voelen dat je kindje idd te snel groeit. Dat hoeft helemaal niet aan je bmi te liggen, ken ook iemand die is zelf super slank en heeft ook zwangerschapssuiker.
Miss als je bmi te hoog is dat ze je extta in de gaten houden? Maar het zelfde geldt idd als je suiker in de familie zit.
Wel vervelend als je het heb... sterkte ermee!

Terug
Bovenaan