zwangerschaps suiker

Hoi meiden,

Hier zijn we gister even erg geschrokken.. ik moest vorige week voor controle een dagcurver doen in het ZH. Gister plotseling op mijn werk gebelt. Je dagcurvers zijn niet goed... dit kan duiden op zwangerschapssuiker maar staat nog niet vast..

Dit kwam even hard aan.. ben ook echt even van slag geweest en zit nu met zware hoofdpijn op de bank..

Vandaag moeten we naar een speciale dietiste welke een twee weekse dieet geeft na twee weken moet ik weer een dagcurver doen blijkt het dan niet goed te zijn worden we overgedragen aan de Gynaecoloog. Tot nu oe maakte ik me nergens zorgen om alles liep goed...maar nu... pffhh word een beetje geke van mezelf..

Ook een leuke reactie gehad van mijn baas gister... ach dat kom toch vaak voor bij zwangere dames.. kan geen kwaad... hoezo geen flauwbenul wat het is en wat het met je doet!!!!!

he bah wat een rot nieuws, gooi nog even in de mix een paar hormonen en geen wonder dat je je rot voelt. aan de positieve kant ze hebben het nu in de gaten, goed dieet volgen en afwachten meer dan dat kun je niet doen. succes

Hej! wat vervelend! Hebben ze de waardes doorgegeven? Hoeveel te hoog zat je dan? Hopelijk ben je nu al weer een beetje tot rust gekomen. De reactie van je baas begrijp ik niet. Maar goed hij kan er ook niks aan doen is nog nooit zwanger geweest en dat gaat hij ook niet worden! Als je je niet goed voelt zou ik lekker thuisblijven een dag of twee goed uitrusten. Heb je behalve hoofdpijn nog meer klachten? bijv. zweten, trillende handen, duizelig of moe? Als je glucose hoog is helpt t om regelmatig water te drinken dit neutraliseert. Beterschap, doe maar lekker rustig aan, groetjes van het april forum..

Rustig aan doen hoor en proberen het los te laten. Ze zijn er snel achter, dus kunnen ook accuraat handelen. Maar snap dat het even schrikken is... En tja, mannen... die gaan het nooit begrijpen. Waarschijnlijk een super onhandige poging om je gerust te willen stellen. Vanuit dat perspectief is het wel weer aardig toch??

Een lief collegaatje heeft toch even de ernst ervan uitgelegd en toen was er wel een schrikreactie... Ik blijf morgen nog een dagje thuis even rustig aan doen en mn mannetje is morgen ook vrij... ff tijd en ontspannen samen..

Gesprek bij de dietiste was erg positief! We hebben mijn voeding doorgenomen en haar conclusie was dat ik toch goed bezich was.. wel iets minderen me aardappel, pasta en rijst.. maar dta is geen probleem..

Ze vertelde me ook nog geen zorgen te moeten maken ivm dat het pas de eerste meting was. Was maar 1 punt te hoog dus dat valt mee. Dus nu twee weken opletten met wat ik eet. dan weer een meting en dan zien we verder! Ik heb zelf geen klachten..

En wat jullie zeggen het is toch fijn dat je in de gaten word gehouden... maar hopelijk is het straks loos alarm..

Liefs Laurie

Ahh, vervelend inderdaad !!
Gelukkig ben je al goed bezig, en zit je niet heel hoog, dan kan je met een dieet heel ver komen...en wie weet slaat het goed aan !
Sterkte !
De schommelingen van de waardes kunnen 'nadelig' zijn voor je baby...

Terug
Bovenaan