Zwangerschaps-suiker

Dames!!

heb ik weer, kom ik gister bij de verloskundige, ben ik 10 kilo aangekomen in 9 weken!!!!!!!!!!! pfffff vreselijk!! was ik totaal niet op voorbereid, ik dacht zelf een kilootje of 3 dus dat was even schrikken!! maar nu word ik 1 november onderzocht op zwangersschaps-suiker, iemand daar ervaring mee?? ik lees dat het bestwel gevaarlijk kan zijn voor zowel mij zelf als mijn kindje...pfff eng..
 
Hee Adrienne89,

Ik kom ook heel erg aan , ik denk dat ik morgen ook maar even dit onderwerp aan me VK ga vragen.
Ik ben namelijk vanaf augustus tegen de 13/14 kilo aangekomen weet niet dat dit goed is.
Ik ken iemand die het nu heeft en moet nu rust houden, en haar kindje is groter door de zwangersschaps suiker

Liefs meisje1990
 
hoi hoi

ik kom ook erg veel aan.
ik heb al twee keer suikercontrole gehad, en deze waren beide goed. dus het kan natuurlijk ook gewoon van de zwangerschap zijn.
 
Ik ben toevallig net terug van het zh. Ik heb vorige week de eerste glucosetest gehad. Je moet dan suikerwater drinken, een uur wachten en dan wordt je bloed geprikt. Omdat mijn glucosewaarde te hoog was,ben ik vanochtend terug geweest voor de vervolgtest. Je moet dan nuchter komen om 8.00, er wordt dan bloed geprikt, vervolgens krijg je weer een enorme hoeveelheid suikerwater te drinken, dan wordt er na 1 en na 2 uur bloed geprikt. Afhankelijk van de waardes krijg je de diagnose suiker of niet.

In mijn vorige zwangerschappen heb ik ook het gehad en ik ga ervan uit dat het nu ook zo is. Belangrijk is dat als je het hebt, je heel goed op je eten gaan letten, dus geen suiker meer eten en weinig koolhydraten. Ook is het goed om kleine porties te eten verdeeld over de dag. Als een dieet niet helpt en je waardes te hoog worden, kan het zijn dat je insuline moet gaan spuiten. Ik heb dat gelukkig nog niet hoeven doen, maar ik moet wel heel goed op mijn eten letten. Er zijn inderdaad wel wat risiso's aan suikerziekte in de zwangerschap, maar je komt onder begeleiding van een gyn. en die loodst je door de zwangerschap heen. Een van de grootste risico's is dat je baby teveel suiker binnenkrijgt, waardoor die extreem gaat groeien. Maar, mijn beide jongens waren 4 en 3,5 kilo bij de geboorte, dus echt niet vreselijk extreem groot.

In ieder geval veel succes met het onderzoek en hopelijk valt de uitslag mee.
 
Haihai,

Ik ben ook veel aangekomen (sinds 16 weken zwangerschap zo'n 1 kg per week), ik heb maandag weer een afspraak bij mijn vk, maar die heeft er tot nog toe niet veel van gezegd. Enkel dat mijn buik en kindje gewoon heel erg gegroeid zijn.
Ik heb geen ervaring met zwangerschapssuiker, maar ik denk dat veel aankomen in een korte periode niet altijd iets slechts hoeft te betekenen in de zwangerschap.

Veel sterkte ermee!

Liefs
 
Hoi hoi
Ik ben 3 weken geleden bevallen van een zoontje en ik had ook zwangerschapssuiker vanaf week 30. Ik heb hier ook insuline voor moeten spuiten en stond onder strenge controle. Ik ben ingeleid met 37 weken en hij woog 3620 gram dus niet extreem groot maar voor 37 weken een behoorlijk gewicht. Ik ben nu gelukkig van de suiker af. Ik hoop dat je geen diabetes hebt, ik heb er in het begin best veel moeite mee gehad maar het is niet heel erg gevaarlijk als je je waardes onder controle hebt.
Bij mij is de diagnose gesteld dmv een dagcurve laten maken, 3 keer suiker prikken maar heb geen drankje hoeven nemen.
Heel erg veel succes
 
Terug
Bovenaan