zwangerschaps uitslag

Hoi allemaal,

Ikben nu 40 weken en 4 dagen zwanger en de baby wil maar niet komen.
Sinds een week sta ik helemaal onder de uitslag en ik wordt helemaal gek.
Ik kan niet slapen wordt om de 2 uur wakker van de jeuk.
Ik heb zalf gekregen met menthol maar het helpt maar eventjes.
Is er iemand die dit ook in de laatste dagen heeft gehad.
Ik heb het echt gehad en zou zo graag willen bevallen wantz ez eggen dat het dan over gaat.

Groetjes Nancy

Hoi

Jeuk kan erger zijn dan pijn!!!! Ik raad je aan om je leverfuncties even te laten controleren. Meestal is zwangerschapsjeuk op het einde heel onschuldig, maar heel af en toe is de lever de oorzaak en dan moet dat wel behandeld worden.
Daarom is het zaak om dit te laten contoleren. Via je verloskundige kan dit geregeld worden.

Tegen de jeuk helpt ook calendula- emulsie van VSM. Wordt ook gebruikt bij waterpokken en mag in de zwangerschap.

Hoi Nancy,

Ik zou je inderdaad ook aanraden om even contact op te nemen met je vk over die jeuk. Ik heb zelf ook een paar dagen gigantische jeuk gehad (echt om helemaal gek van te worden) maar dan zonder pukkeltjes, er was verder niets te zien. Ik was toen ruim 38 weken zwanger en toen ik het tegen de vk zei werd ik meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis om mijn lever te laten controleren. Die bleek niet meer voldoende te functioneren (en dat is gevaarlijk voor de baby) en dus zou ik de volgende dag worden ingeleid. Toen die kleine eenmaal geboren was had ik nergens meer last van.
De jeuk kan ook onschuldig zijn maar als het wel met je lever te maken heeft moeten er wel stappen worden ondernomen.
Succes!!

Groeten Landi

Hoi Nance,

Ik heb ook de uitslag gehad.  Ik weet van mezelf dat de uitslag niet het zelfde is als de jeuk. De jeuk kan te maken hebben met de leverfunctie, maar de uitslag had bij mij echt niks met de lever te maken.

Ik was al opgenomen in het ziekenhuis voor iets anders en kon daardoor bij de dermatoloog te recht. Nu achteraf via een biopt, noemt hij het zwangerschapsbulten. (Lekker vaag vind ik zelf.) Ik heb er wel een creme voor gekregen. Dat hielp alleen tegen de jeuk en loste de uitslag niet op. De uitslag zal verminderen zodra je bent bevallen. Bij mij werd het eerst nog even wat erger en werd daarna pas minder. Vervolgens kwam het in golven weer terug. Alleen werd de uitslag met elke golf minder erg en duurde het steeds langer eer het weer terug kwam.

Het is nu 8 weken geleden dat ik ben bevallen en de uitslag is nu een week weggebleven en in hele lichte mate gisteren weer voor 1 dag terug gekomen.

Ik denk dat je inmiddels wel bevallen bent. Het kwam bij mij precies 1 week voor mijn bevalling en ik begreep dan de dermatoloog dat dat meestal zo ongeveer het geval is. HIj wist niet precies waadoor het kwam, maar vermoedde dat het te maken hadmet de hormoonwisseling.

Groetjes Nanda

Terug
Bovenaan