Zwangerschaps vitamines

<p>Hoi Dames, </p><p>Ik vroeg me een beetje af welke zwangerschaps vitamines jullie allemaal slikken nu je zwanger bent? </p><p>Ik slik al foliumzuur en vitamine D, maar vroeg me af of ik niet iets mis. Ben namelijk met regelmaat een beetje licht in de hoofd. Denk misschien heeft het te maken met een vitamine die ik te kort kom. Al heb ik laatst bloed laten prikken en kwam daar niks uit. </p>

Licht in het hoofd kan heel goed betekenen dat je een lage bloeddruk hebt, hoeft echt niks met vitamines te maken hebben. Wel ff laten checken!
Ik begon mijn zwangerschap met foliumzuur (al voor ik zwanger was ivm wens) en naderhand aangevuld met zwangerschapsvitamines van Gravitamon die ik bij de apotheek haal. 
Verder op voorschrift van gyna (ivm tweeling) nu ook aan de ijzertabletten. In de zwangerschapsvit zit ook foliumzuur, maar heb dus ook een losse pil erbij ivm tweeling (hogere dosis).

Dat licht in je hoofd zijn komt zeer waarschijnlijk door je bloeddruk. Heb ik ook met regelmaat (ook voordat ik zwanger was). Nu ik geen foliumzuur meer hoef te slikken van de VK slik ik alleen nog vitamine D. Dit was als enige een te kort wat naar voren kwam uit mn bloedtest. Maar goed dat is niet zo vreemd aangezien het net winter is geweest en ik zo blank als wat ben ? Als je goed gevarieerd eet en je bloedtest was ook goed hoef je je geen zorgen te maken.

Licht in je hoofd kan inderdaad je bloeddruk zijn maar als het goed is meer de vk dit ook bij iedere controle.
Ik neem vitamine D, met magnesium en visolie. Maar dit omdat het naar voren kwam uit mijn bloedtest. Ik zou aan je vk vragen om bijv op meerdere zaken te testen zodat je evt extra vitamines kan nemen. Maar niet zomaar wat nemen zonder dat je echt weet waar je last van hebt!

Ik slik een multi zwanger van het kruidvat. Ik eet bijna geen vis dus ik krijg weinig Omega binnen. Dus na gewoon foliumzuur met vit d ben ik overgestapt naar een multi, maar de volgende keer ga ik opzoek naar andere. Dit zijn echt mega grote lange pillen dat staat me soms een beetje tegen?

Terug
Bovenaan