zwangerschaps zwemmen

Hoi meiden,

ik heb me vandaag ingeschreven voor zwangerschaps zwemmen, dat begint hier in oktober en 2x in de week.
Heb er helemaal zin, maar heb geen idee wat ik moet verwachten...

En vanaf 28wkn krijg ik via de verloskundige ook zo puf-cursus (zo noem ik het maar haha).

Gaan of hebben jullie je nog ingeschreven voor zwangerschaps cursussen??

liefs
nicole

Hoi Nicole,

Ik denk dat ik dit keer geen cursus ga doen.

Zwangerschapszwemmen heb ik vorige keer gedaan, maar daar moest ik na een paar keer mee stoppen i.v.m. bekkenklachten. We hebben toen wel een cursus samen bevallen gedaan, dat vond ik erg leuk. Lekker samen een avondje in de week bezig zijn met de zwangerschap en met andere stellen ervaringen uitwisselen.

Maar nu is het anders, nu ik al een kind heb en al 2 avonden in de week naar school ben. Daarnaast heb ik al fysiotherapie voor mijn onderrug/bekken en voor mijn nek. Dus het is al allemaal een beetje veel.

Gr. Ingrid

Ik doe al aan zwangerschap zwemmen vanaf 12 wk. Het is erg lekker al is t eerste half uur in t koude water best koud brrrr maar van alle oefeningen krijg je t gelukkig wel warmer. Daarna nog kwartier relaxen in t hele warme bad.

Wil ook wel een cursus doen als ik iets verder ben maar weet nog niet wat.

Liefs tamjo

Hoi,
Dat heb ik ook gedaan bij de eerste, vond het heel fijn/leuk.
Helaas zijn er hier te weinig die het doen dus zijn ze ermee gestopt!
Veel plezier!
groetjes

Ik was van plan om het niet te doen. ten eerste omdat ik het de duur vind en ten tweede omdat ik het zo'n gezeul vind...
Mijn zus raad aan om het wel te doen, dus zit nu in dubio.
Zwemmen kan ik niet doen omdat ik een knieblessure heb waardoor ik de zwembeweging niet meer kan maken... Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik een vreselijk hekel aan zwemmen heb. hihi.

Groetjes

Terug
Bovenaan