He Sandra,
thanks, dta gata vast lukken met die vakantie,

We vertrekken echt met het perfecte weer: hier regen en koud, in Israel 30 graden en onbewolkt!!! Joepie!
Ja, hoe kom je erop om naar Israel te gaan...? Ik studeer HBO-theologie, (kun je o.a. dominee mee worden) naast m'n baan en de reis is feitelijk een studiereis. We gaan dus allerlei bekende plekken uit de bijbel bekijken, zoals de Jordaan, de Dode Zee en omliggende grotten en uiteraard Jeruzalem.
Wel bijzonder: op 4 mei gaan we naar Yad Vashem, dat is het holocaust-museum, dus dit jaar zal waarschijnlijk de meest indrukwekkende dodenherdenking van m'n leven worden....
We gaan ook in gesprek met Joden en Palestijnen, van alles dus eigenlijk. Voor een studie als deze is het ook wel zo handig om een keer in Israel geweest te zijn, maar omdat de bijbel voor mij persoonlijk een belangrijk boek is, wilde ik dat sowieso al heel graag: gewoon die plekken eens zien waar alles zich heeft afgespeeld,

Vandaar dus, ;-)
Ik wil er overigens geen dominee ofzo mee worden, werk zelf in de hulpverlening en merkte daar hoe belangrijk het voor mensen is om iets met levensbeschouwing te doen, iets van zin van het leven te ontdekken. Daar ga ik dus ook een afstudeerproject van maken bij mijn werkgever,

In de hulpverlening merk ik dat mensen vaak die zin van het leven kwijt zijn, en dan is het wel gaaf om te kijken: hoe kun je samen met iemand dat opnieuw ontdekken? Dat iemand weer een doel voor z'n leven krijgt, dat is uiteindelijk toch waar ik m'n werk voor doe,

(En als dat lukt, dan kunnen mensen vaak ook de rest van hun leven wel zonder hulpverlening, en daar doe je het toch ook voor. Ik zeg altijd tegen m'n jongeren als ze weggaan: Ik hoop je vast nog wel eens tegen te komen, maar niet hier,
Maar goed, wij gaan hier pakken, ;-) Tot na de vakantie!