Zwangerschapsbeeldje of fotoshoot – wat is jullie ervaring?

Hoi allemaal,

Ik ben nu zwanger en zit een beetje in dubio. Ik wil ontzettend graag een mooi, tastbaar aandenken aan mijn zwangerschap, maar twijfel heel erg tussen een zwangerschapsbeeldje (zo'n 3D-beeldje van mijn zwangere buik) of toch een professionele fotoshoot.
Zelf kwam ik via Instagram toevallig uit bij meerdere bedrijven zoals Babycrafts 3D, die maken echt mooie beeldjes. Wat ik hier vooral mooi aan vind is dat het beeldje helemaal van mijzelf zou zijn, superpersoonlijk dus, en je kunt het letterlijk vastpakken of ergens neerzetten als herinnering. Dat trekt mij wel heel erg aan.

Aan de andere kant hoor ik ook vaak goede verhalen over zwangerschapsfotoshoots, maar ik ben niet helemaal comfortabel met foto's van mijn eigen lichaam, vooral nu het zo verandert tijdens de zwangerschap.
Heeft iemand ervaring met één van beide opties, of misschien zelfs met beide? Wat vonden jullie uiteindelijk het mooist of meest bijzonder? Ik hoor heel graag jullie meningen en ervaringen zodat ik hopelijk makkelijker kan kiezen!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Het klinkt heel mooi.
Wij hadden een pakket gekregen om zelf een gipsafdruk te maken van de zwangere buik. Ik heb daar bij andere prachtige resultaten van gezien. Die hun gipsbuik mooi beschilderd aan de muur gehangen hebben.
Wij bleken daar helaas niet handig genoeg voor. Na al die uren die we erin gestoken hadden, ging die vrij snel kapot.

Een 3d beeltje klinkt wel heel leuk. Ook vooral vanwege de tastbaarheid.

Ik vond mezelf tijdens de zwangerschap niet dik, maar achteraf terugkijkend naar de foto's vond ik mezelf toch opgeblazen ogen.
Als je nu al niet comfortabel met je uiterlijk bent, is het de vraag of je het resultaat van zo'n fotoshoot leuk gaat vinden. Hoewel dat met een goede fotograaf misschien ook juist een hele positieve ervaring kan worden, waarbij je mooie kanten juist goed vastgelegd worden.

Wat mooi dat je op zoek bent naar een tastbare herinnering aan je zwangerschap — dat is echt iets om later met zoveel warmte op terug te kijken.

Ik heb zelf gekozen voor een zwangerschapsbeeldje en daar heb ik nog steeds geen spijt van. Juist omdat het zo persoonlijk en tastbaar is, vind ik het echt iets bijzonders. Elke keer als ik het zie staan, brengt het me terug naar die unieke periode. Het is ook mooi subtiel: geen grote fotolijst of iets waar je jezelf op moet zien als je daar misschien niet helemaal comfortabel mee bent.

Een goede vriendin van mij heeft wél een fotoshoot laten doen, en die vond dat juist heel empowering. Ze zei dat het haar hielp om haar lichaam op een andere manier te zien en waarderen. Dus dat is ook weer zo’n voordeel, als je daar open voor staat.

Terug
Bovenaan