zwangerschapsbegeleiding

Hallo dames,

Ik ga volgende week voor het eerst meedoen aan een cursus zwangerschapsbegeleiding van de kruisvereniging. Ik moet een badlaken en een kussen meenemen en gemakkelijke kleding aantrekken, dus ik denk dat we wat oefeningen krijgen. Het zal wel net zoiets zijn als zwangerschapsgym. Hebben jullie hier ervaring mee en wat kan ik verwachten? Groetjes.
 
Hoi anoniem,

Ik kom net terug van mijn eerste zwangerschaps begeleidng en ik moet zeggen dat ik het erg tgezellig vond zo tussen al die zwangere. Eerst kregen we wat uitleg over je houding en wat je kan doen om bepaalde kwaaltjes te verlichten, of te verhelpen. Daarna nog wat oefeningen om het lichaam in conditie te houden en weer snel na de bevalling in shape te krijgen. Ook vertelde ze wat je kunt doen om je blaas te trainen, zodat je minder of geen urine verliest zowel tijdens de zwangerschap als na je bevalling. Erg leuk om iets over te weten en nog handig ook. Succes met je begeleiding en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Groetjes Sabrina
 
Hoi Sabrina,
Dank je voor je reactie! Zit je vaak op dit forum? Ik ben de laatste tijd erg verslaafd! Ik moet volgende week donderdag voor het eerst, dus ik laat wel even weten hoe het is geweest. Ik moet alleen nog even shoppen voor een goedzittende joggingbroek ofzo.
Hoever ben jij nu al? ik 28 weken (bijna 29) wat gaat dat snel hè!

Groetjes,

Femke

 
Terug
Bovenaan