Zwangerschapsboodschappen?

Hoi allemaal!

Zijn er behalve zwangerschapskleding nog dingen die ik de komende tijd nodig ga krijgen? Of die super leuk/leerzaam/handig zijn?

Ik krijg vrienden over en laat ze het dan mee uit Nederland nemen als ik het hier niet kan kopen. Ik ben denk ik van de zomer even in Nederland dus spullen voor de kraamtijd komen dan wel.

Thanks! (Echt erg hoe weinig ik nog weet he..) Xxxxx

Uhm, even denken.... Zwangerschapskleding lijkt me in elk geval handig ja ;), misschien zoogcompressen? Bij sommige zwangeren gaan lekt er melk namelijk (tot nu toe nog niet heel erg gehad, maar wel tijdens het voeden... Hmmm, genoeg melk voor je baby hebben is fijn, maar teveel net wat minder ;) ). Verder, misschien een leuk zwangerschapboek of tijdschriften, zoals " wij jonge ouders" (mijn man vindt dat dat "ik jonge moeder" moet heten, omdat het echt een vrouwenblad is ;) ) of zo. Bij de vierde heb je daar echt geen behoefte meer aan, omdat je dan alles wat er in staat wel zo'n beetje weet, maar aan jouw vraag te horen, is hij voor jou nog wel leuk ;) hahaha. onderbroeken van een paar maten te groot, vind ik ook altijd wel fijn: van die echte zwangerschapsexemplaren vind ik vreselijk, die zitten helemaal over je buik en dat vind ik niet fijn. Maar een paar maten te groot zit wel heel fijn! (maar ja, dat valt natuurlijk eigenlijk onder kleding ;). Verder misschien vast wat kleertjes, om het voor jezelf tastbaarder te maken? En natuurlijk augurken, of iets dat je nu heel lekker vindt ;) . Verder weet ik even niks :D

Hoi Monica,
Thanks! Boekjes lijkt me heel leuk,en dan hoef ik ook niet steeds van die obvious questions te stellen!
Hier zeggen boekjes dat..

-je je haar niet mag wassen met conditioner
-je geen nagellak mag gebruiken
-je geen make-up mag gebruiken
-je na de bevalling een maand niet mag wassen

Je begrijpt dat ik andere boekjes nodig heb! Tips??

Wat is het fijnste merk voor zwangerschapsbh's? Ik kan die eigenlijk ook beter laten invliegen want ik ga volgens mij maar F schieten in een land waar B al heel wat is.

Ik had ze van "Anita"
Die had ik bij de hünkemoller vandaan. Ik heb van mezelf al een grote maat en die bh moest besteld worden omdat ze die maat niet op voorraad hadden, maar de gangbare maten hebben ze wel.

Haha geweldig, je haar niet met conditioner wassen? Geen nagellak? Grappig dat culturen zo verschillen! Ik heb zo geen idee, naast wat hier al gezegd is wat je zou kunnen kopen... Succes meid!

Hahaha, wat een grappige dingen staan er in de chinese boekjes!

Je mag trouwens best obvious questions stellen hoor ;)! Zeker bij de eerste is het toch logisch dat je niet alles weet!

Ik zou gewoon wat tijdschriften mee laten nemen. zoals dus "wij jonge ouders". En er zijn er nog wel meer, maar ik weet het zo gauw even niet....

Het erge is dat ze het ook echt allemaal geloven. Chinezen denken trouwens ook dat je na de derde maand geen seks meer mag hebben..je begrijpt dat ik Chinese boekjes zoveel mogelijk buiten de deur wil houden ;-)

Terug
Bovenaan