Zwangerschapsbraken

Hallo allemaal,

Ik heb nu een week last van heftige misselijkheid met zwangerschapsbraken tot gevolg en ik houd met geen enkele mogelijkheid voedsel binnen. Ik heb kontakt opgenomen met de VK en via de huisarts tabletten gekregen die dit moeten tegengaan. Ik heb er gisteravond een genomen en vanochtend en nu houd ik wel voedsel (tot nu toe dan) binnen.
Ik hoop echt dat deze tabletten blijven werken want dat overgeven is echt een aanslag op je lijf. en op een gegeven moment durf je gewoon niets mee te eten zelfs geen crackertje. Daarnaast maak ik me dus ook nog een grote zorgen over onze rijstekorrel die waarschijnlijk veel voedingsstoffen tekort komt op deze manier.

Heeft iemand hier ook heel erg last van?

Liefs SWSI 8wk 1dg

Hoi!

Ja ik heb het ook, ik denk wel iets minder dan jij. Ik ben nu 2 weken zo misselijk en heb ook tabletten gekregen omdat ik regelmatig moet overgeven. Ik neem alleen niet iedere dag een tablet. ik heb er nu pas 4 keer 1 genomen en het helpt inderdaad wel. Ik heb ook ontdekt dat het helpt om zodra ik misselijk wordt iets te eten. Alleen moet ik wel oppassen wat, vandaag probeerde ik een kiwi maar dat ging dus niet.... Eierkoeken, bananen en wit brood met knakworstjes of hamburger zijn favoriet. Ik weet het, het klinkt vreselijk, ben normaal een heel gezonde eter maar op de een of andere manier heb ik nu trek in meer snack achtig voedsel en blijft dit ook het beste binnen. Ik vind dit wel heel vervelend. Gelukkig kan ik ook mandarijnen en groenten bij het avondeten hebben, dus toch nog wat gezonds.... Ik hoop dat het met 12 weken minder wordt, ik ben nu 8,4 wk, denk ik. Volgende week donderdag weet ik het precies, dan heb ik mijn eerste echo, zooo spannend!!
Sterkte ermee, hoop dat het snel beter gaat!

O, bah, wat lijkt me dat vreselijk, dat braken! Gelukkig heb je er wat tegen gekregen. Hopelijk helpt dat!

Op één of andere manier herken ik wel het zin hebben in snacks van Wolletje. Op één of andere manier staan chips, patat en vettigheid me meer aan dan aardappels en gezonde groente.... Ik probeer er niet teveel aan toe te geven en gelukkig heb ik een man die me aan het gezonde eten zet...

Zelf heb ik hyperemisis en het is idd een aanslag op je lijf. Ben ook opgenomen geweest in het ziekenhuis. In het ziekenhuis zeiden ze dat de baby toch nog genoeg krijgt en gewoon lekker groeit. Daar heb ik me dan maar bij neergelegd. Nu ben ik 11 weken en ik hoop dat het binnenkort minder word. Je kunt op een gegeven moment ook niet meer echt genieten van je zwangerschap omdat je de hele dag maar met eten en spugen bezig bent. Het niet meer willen eten herken ik dus ook, want waarom eten als het er toch weer uit komt. Toch neem je elke keer wel weer iets. Via de dietist neem ik nu fantomalt in al mijn vloeibare dranken, dit is een soort voedingssuiker zonder smaak zodat ik iets meer energie krijg.

Debby

Hai Meiden,

Tja het is echt overleven zo voelt het op dit moment.
Het gaat wel ietsje beter, maar nog niet optimaal.
Ik neem twee tabletten per dag (Emesafene) een s'avonds voor het slapen gaan en een s'ochtends als ik wakker word. Maar ze werken ongeveer 8 uur waardoor je s'avonds net een paar uur tekort komt en alsof de duvel er dan mee speelt wordt ik dan ineens rond een uur of 19.00 weer misselijk.
En dan heb ik alsnog braakneigingen.
Gister voor het eerst niet overgegeven.
Maar ik heb wel de hele tijd het gevoel dat er iets in je lijf onderdrukt wordt...
Morgen maar de VK voor 8wk echo en dan maar eens zien of de spruit niets tekort is gekomen, daar ben ik wel een beetje bang voor.
Als alles goed is vertellen we het iig aan onze ouders want ik heb geen zin meer in smoezen verzinnen en me in allerlei bochten te wringen...

@ Wolletje, vet eten helpt ook niet, ik begin langzaamaan bang te worden van eten maakt niet uit wat het is. Hoe is het nu met jou?

@ Debby, ik zal morgen een vragen aan de VK van dat fantomalt...

Hebben jullie al die tijd gewoon doorgewerkt?

Groetjes

Hoi SWSI!!

Ik heb net even een nieuwe onderwerpje gemaakt zie bovenaan de lijst.

Ik heb namelijk hetzelfde maar het verschil is dat ik het sinds vandaag heb.
Ik snap er niks van en ik voel me ellendig, slap en sta te trillen,... Moest zomaar overgeven van de geur van salami. Zo zielig m'n zoontje stond tussen m'n benen. Heb geen energie meer voor hem. Ben morgen 9 weken.
Ik snap dus wel hoe jeje voelt! Vast nog erger omdat je er een week last van hebt!
Sterkte en misschien kunnen we elkaar een beetje steunen hier met z´n allen!!

LFS mamanatas

Hey meiden,

Wat vervelend allemaal. Jammer dat je hierover geen controle hebt. Ik ben nu ruim 10 weken en al een week of vijf 24 uur per dag zooooo ontzettend misselijk. Eerst zonder overgeven, maar helaas nu ook met. Heb van de huisarts Emesafene voorgeschreven gekregen maar werd hiervan nog veel beroerder dan zonder. Ben er in overleg met de ha maar mee gestopt. Wat eten helpt inderdaad wel, maar de kilo's vliegen er dan ook aan. Ben er dit weekend achter gekomen dat cola ook helpt tegen de misselijkheid (en dat terwijl ik al zo'n 20 jaar geen frisdrank meer drink). En nu maar hopen dat het binnenkort voorbij is...

Sterkte allemaal.

Groetjes, Moon

Terug
Bovenaan