Zwangerschapsbuik en baby voelen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben zwanger van mijn eerste kindje.</p><p>Ik heb een bmi van 37 best wat overgewicht dus. Ik merk nog niet dat ik een zwangerschapsbuik heb. Ik ben 14 wk zwanger.</p><p>ook vraag ik me af wanneer ik de baby kan gaan voelen. Heeft dat ook te maken met mijn overgewicht?</p><p> </p>

Hoi hoi! 
Ik ben zelf ook niet heel slank hihi en bij mijn beide zwangerschappen werd mijn buik echt pas met 20 weken een beetje zichtbaar hihi. De 1e voelde ik met 21 weken bewegen en de twee zelfs wat later namelijk met 23 weken. Het verschilt echt per persoon. 
Maar als je twijfels hebt kan je aaaltijd terecht bij je verloskundige gewoon doen!

Hoi hoi! 
Ik ben zelf ook niet heel slank hihi en bij mijn beide zwangerschappen werd mijn buik echt pas met 20 weken een beetje zichtbaar hihi. De 1e voelde ik met 21 weken bewegen en de twee zelfs wat later namelijk met 23 weken. Het verschilt echt per persoon. 
Maar als je twijfels hebt kan je aaaltijd terecht bij je verloskundige gewoon doen!

Jij voelt het van binnen, dus volgens mij maakt het dan niet uit wat je weegt. Wat wel uitmaakt is waar je placenta ligt, ligt ie aan de voorkant, dan voel je het minder snel. En wanneer je een buik krijgt, wisselt ook erg..

Ik heb een normaal postuur en bij beide zwangerschappen begon me buik pas te groeien rond de 20 weken. Eerste keer voelde ik de baby vanaf 17 weken, in de tweede zwangerschap al met 14 weken. Ik denk niet dat je postuur te maken heeft met het groeien van je buik of het voelen van je baby.

Ik kreeg pas een klein buikje bij ongeveer 25 weken. Je kan de baby al wel eerder voelen, maar dit heeft ook te maken met hoe je placenta ligt. Bij mij zat de placenta aan de voorkant en ik voelde mijn baby dus pas bij 27/ 28 weken.

Terug
Bovenaan