zwangerschapscontrole

Vanmiddag weer even voor controle geweest bij de huisarts.
Ik ben nu 30 weken en 2 dagen zwanger.
Bloeddruk was goed.
Ben qua gewicht niet gegroeid.
De baby eet lekker wat van mij.
En dat schilt straks weer, hoef ik dat er straks niet af te lijnen.
Mijn buik was wel 2 cm gegroeid sinds 23 maart.
Ik krijg over 10 dagen wel een extra controle voor mijn bloeddruk, omdat op laatst in de zwangerschap de bloeddruk wel eens wat hoger kan worden, en miijn plas wordt onderzocht op het  eiwit gehalte.
Wat eiwitgehalte inhoudt op een zwangerschap weet ik niet.
Ben ik vergeten te vragen.
Over 3 weken weer voor controle, en dan te bedenken dat dat mijn laatste werkdag is.
Heerlijk, ik kijk er na uit.

eiwit in de urine (in combinatie met verhoogde bloeddruk) kan wijzen op zwangerschapsvergiftiging, daarom wordt je urine gecheckt als je bloeddruk omhoog gaat.
Fijn dat het allemaal goed was!
Groetjes, Yvette

Ben vandaag ook weer naar de VK geweest op controle. Was beetje bang dat mn bloeddruk omhoog was ivm de stress van de bouw en veel vocht vasthouden in mn voeten en handen, maar het was allemaal super goed!! hb was zelfs lekker hoog, lekker voor straks, urine was goed, suiker was goed! heb weer lekker een echo gehad!!  beeb weer ff bewonderd! bewoog lekker veel dus lang kunnen genieten, want ze wilde meten en kon het niet allemaal gelijk goed in beeld krijgen. Heb 3 leuke fotootjes van het koppie met handen erbij! ben nu 30 weken en 2 dagen, dus het gaat nu echt wel opschieten hé! voor sommigen komt het al wel heel dichtbij! ben zo benieuwd naar alle beebjes, de namen, geboortekaartjes, foto's ed!!

nog een paar dagen en kunnen wij ws verhuizen! heerlijk! dan nog wel het een en ander afwerken, maar dan heb ik eindelijk weer een beetje rust!

Wat fijn dat alles goed was/is! Niet te veel zorgen maken om die extra controle, de combi kan inderdaad wijzen op zwangerschapsvergiftiging.

Lekker genieten van alles!

Liefs Nanda

Terug
Bovenaan