Zwangerschapscursus: alleen met partner/1 op 1

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik ben 14 weken zwanger en hoor graag jullie ervaringen met het volgende. Ik zou liever geen zwangerschapscursus volgen met andere vrouwen erbij (die weken lang duurt) maar wil me wel graag goed voorbereiden op de bevalling en de kraamtijd.</p><p>Heeft 1 van jullie ervaring met een coach/cursus die 1 op 1 gegeven wordt? Dus waar je alleen met je partner of alleen heen kunt gaan? Misschien een individuele bevallingsoach oid?</p><p>Of andere tips om je goed voor te bereiden?</p><p>Alvast dank :) </p>

Hoi! Wij hebben Samen Bevallen gedaan en dat vond ik een heel fijne voorbereiding! Wij hebben hem in groepsverband gedaan, maar volgens mij wordt dit ook privé aangeboden tegen iets meer kosten.

Ik heb n 1 middaagse cursus gedaan. 
Deze was wel in groepsverband maar geen wekelange cursus
naar keuze kun je met of zonder partner. Ik vond het wel zinvol dat mijn partner er wel bij was. 

Wij dachten daar hetzelfde over. Wij wilde in eerste instantie helemaal geen cursus, maar bij je eerste kindje ga je dan toch twijfelen of he het wel zonder kan. Uiteindelijk hebben wij een cursus gedaan. Privé dus met z'n tweetjes. Deze duurde 2 uurtjes. Achteraf gezien had ik prima zonder gekunt. Al dat gepuf is niks voor ons....?

Wij dachten daar hetzelfde over. Wij wilde in eerste instantie helemaal geen cursus, maar bij je eerste kindje ga je dan toch twijfelen of he het wel zonder kan. Uiteindelijk hebben wij een cursus gedaan. Privé dus met z'n tweetjes. Deze duurde 2 uurtjes. Achteraf gezien had ik prima zonder gekunt. Al dat gepuf is niks voor ons....?

Ik heb bij de eerste een cursus gedaan in groepsverband. En 1 avond met partner. Voor mij hoeft het niet weer en ga het dus ook niet nog een x doen.

Terug
Bovenaan