Zwangerschapscursus ervaringen

Hallo,
ben zomaar even benieuwd: gaan jullie ook al naar een zwangerschapsgym of yoga oid? Hoe vinden jullie het?
Ben zelf net voor het eerst geweest en vond het erg leuk elkaars ervaringen aan te horen, en allemaal met het zelfde doel bezig te zijn!
Ben ook erg benieuwd wat de cursus verder inhoud en tja dan lijkt de bevalling toch ook wel dichter bij te komen :) Hopelijk kunnen we die dan vol vertrouwen tegemoet gaan!
Gaan jullie nog andere cursussen volgen zoals een avond over bevalling of borstvoeding?
Groetyess!

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik zwangerschaps-gym gedaan. Super leuk.
Het is nou niet zo dat je er super veel van leerd maar het is zo gezellig !!!!! Je leerd er wel wat dingen maar ik heb nou niet het gevoel gehad dat dát me door de bevalling heen heeft geholpen. Ik heb er wel een paar vriendinnen aan over gehouden.

Dus je moet het vooral doen vanwege de gezelligheid en als je er iets leerd wat van pas kankomen, is dat mooi meegenomen. Maar echt wel een aanrader !!!

Het einde is vooral leuk .... nu is iedereen nog redelijk mobiel...maar dadelijk niet meer. We deden ook oefeningen op een matje.... in het begin gaat dat nog wel maar op het laatst heeft iedereen 10 minuten nodig om op dat matje te gaan zittten of recht te komen, hi hi hi.

Verder heb ik ook nog een avond overborstvoeding gehad. Super handig. veel van opgestoken. Die vrouw was een gediplomeerd lactacykundige waar ik later nog veel aan gehad heb. Toen ik borstvoeding gaf heb ik haar regelmatig gebeld met vragen. Ze is zelfs een keer langsgeweest en ondekte spruw (terwijl de dokter het tot 2x toe niet gezien heeften mij en de baby zo liet rondlopen). Heb haar nummer bewaard en denk dat ik deze keer weer gebruik van haar ga maken.

Ik had een nadeel. Ik kreeg een intake gesprek van de thuiszorg en krijg de folders van de cursussen en avonden. helaas was ik toen al te laat met inschrijven bij de meeste dingen. jammer.

Ik was nu ook aan het twijfelen om weer mee te doen...maar doe het niet. Heb het erg druk en die momenten rust wil ik niet gaan volplannen.

veel plezier op de gym !!!!

Als je lekker wilt bewegen moet je niet op zwangerschapsgym gaan... dat is meer gezellig bijkletsen met een kop koffie en ontspanningsoefeningen doen. Ik vond de partneravond wel heel nuttig trouwens.... over de bevalling ed.
Nee... zwangerschapsfitness lijkt me qua bewegen beter geschikt!

Ik heb ook een borstvoedingscursus bij de lactatiekundige gedaan... dat is wel heel nuttig!

Hoi allemaal,

Ja ik heb ook gym gedaan tijdens de vorige zwangerschap en ga binnenkort weer beginnen. Inderdaad meer voor de gezelligheid hoor.. :) Vond de info over het puffen ed wel handig, daar heb ik wel veel aan gehad. Zit momenteel ook op peuterzwemmen. Er is ook zwangerschapszwem, lijkt me ook wel ontspannend.

Groetjes

Wij doen haptonomie, zijn nu 1 keer geweest met 20 weken en vonden het een super bijzondere ervaring. Vooral omdat je met z'n tweeen daar bent. Omdat je partner meegaat en kan hij ook al contact maken met de baby. Verder krijg ik straks ook tips voor opstaan uit bed/bank, goede houdingen, weeen opvangen en tips voor de bevalling.

Daarnaast willen we nog een borstvoedingavond gaan bijwonen omdat dat ons echt heel nuttig lijkt,

Terug
Bovenaan