zwangerschapscursus met rugmassage

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,
Even een vraagje. Ik heb ooit eens gehoord over een zwangerschapscursus waarbij de partner leert om druk uit te oefenen op  of  het masseren van de rug tijdens de bevalling.
Ik had gehoord dat de rugpijn tijdens de weeen verminderden.
Weten jullie in welke cursus je dat leert? werkte het? heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Ella

Hai Ella

Mijn man en ik gaan naar 'samen bevallen'. Daarbij gaan de mannen alle avonden mee, ipv alleen 1 of 2 avonden. Onze cursusleidster heeft er 2 avonden met massage in zitten. De mannen zitten dan achter de vrouwen (die op een stoel zitten) en leren dan verschillende streken en drukpunten. Niet megabijzonder als je meer ervaring hebt met massage, zoals wij. Maar wel fijn! Nu is het lekker, we 'oefenen' thuis af en toe en straks misschien noodzakelijk.
Samen bevallen 'bevalt' mij best goed. Deel theorie (wat je ook in alle boeken leest, maar dan live), deel ervaring delen met andere stellen en een deel praktijk (ademhaling, massage etc). En alle ruimte om vragen te stellen aan de cursusleidster.

Veel succes met kiezen, want er zullen vast meer mogelijkheden zijn!

Groetjes,
Rosanne, 30 weken

Hi Ella,

Ik heb de ook gekozen voor de cursus samen bevallen en die is erg goed. Inmiddels hebben we de cursus afgerond en oefenen thuis de ademhaling en massagetechnieken.
Het feit dat de partner altijd aanwezig is vond ik erg fijn. Je krijgt tenslotte samen een kindje en zo heb je het gevoel dat je er niet alleen voor staat. Bovendien is het erg prettig als je iemand tijdens  bevalling bij je hebt die ook alle technieken beheerst en niet alleen toe staat te kijken!!

Groetjes en succes met je keuze!
Rosanne, 37 wk en 4 dg

Ik volg een zwangerschapscursus via de Thuiszorg. Er zijn een aantal partnerlessen bij waarin er uitgeled wordt over massage en hoe de partner de vrouw bij de bevalling het best kan ondersteunen. De andere lessen zijn zonder de partner, maar ook zeer informatief. Misschien kun je een kijkje nemen op: Rondom de geboorte
Missvhien organiseert de Thuiszorg in jouw regio ook wel iets. De cursus is niet erg duur, maar € 39 en de info is mooi meegenomen.

Martica.

Terug
Bovenaan