zwangerschapscursus volgen

hallo dames

ik ben zwanger van de eerste en lees veel over het belang van in beweging blijven tijdens de zwangerschap.
nou ga ik wel regelmatig naar de sportschool maar wil met de tijd ook een zwangerschapscursus gaan volgen maar er is zoveel keus ...

wie wil haar ervaring of advies delen ??

Hoi hoi,
ik kan je helaas alleen maar over mijn ervaringen in duitsland schrijven, maar misschien heb je er toch wat aan.

Ik heb tot het einde toe 4-5x per week gesport, wel steeds wat rustiger aan. Op vrijdag nog een uur gefitnesst (want ik voelde zo lekker) en op maandag is mijn dochter geboren. Ik persoonlijk geloof, dat je wat minder klachten hebt als je lekker aan het sporten bent. Mijn buik was ook niet zo groot (door de sport?).

De zwangerschapscursus die ik hier in Duitsland gevolgd heb vond ik niks aan. Men ging vooral in op de angsten voor de geboorte. Nou, die had ik niet zo. Behalve dat ik bang was niet op tijd in het ziekenhuis te komen. Waar iedereen om gelachen heeft, maar wat door het ziekenhuis toch nog bijna het geval was. Waar ik persoonlijk meer aan had, was een boek met informatie over het verloop van een bevalling. Meer informatie heb ik bij de zwangerschapscursus niet gekregen.

Wat wel leuk is dat we af en toe met de groep nog afspreken.
Een lang verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Meinke

Hoi Marieke,

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap de cursus "Samen Bevallen" gevolgd samen met mijn vriend. Een hele leuke ervaring zelfs voor de man ;-)
Ik verheugde me ook echt elke week op om heerlijk met de andere zwangeren even te kletsen en te klagen haha en zo ook de mannen! Maar even over de cursus zelf: Je gaat er dus naartoe samen met je partner. Je bent ongeveer met 5 stellen die net zover zwanger zijn ongeveer. Alles wordt uitgelegd met behulp van plaatjes en film. Alleen al hoe het er van binnen allemaal uitziet en groei van de baby was heel interresant! Nu nog steeds contact via hyves met de meiden! En wat ook leuk is om na de bevallingen samen te komen met de baby's!!!

Succes met je keuze!
Gr, Natas

hoi,
ik zit te denken om zwangerschaps zwemmen te gaan doen.1ste keer heb ik cesaer therapie gedaan.
2de zwangerschap heb ik niks gedaan,had niks aan die cursus,me weeen zijn eens op te vangen.
nu weet ik het wel met al die klachten en bevallingen.sportschool zal ik maar vermijden wegens me bekken.dus dan proberen het water in.
heb ik ook beweging.
als je een stres kip ben,iets van yoga ???
gr marjan

Ik heb me ingeschreven voor de zwangerschapsgym. Gewoon voor de gezelligheid en de informatie die je er misschien opdoet. Voor mezelf wil ik ook beginnen met zwangerschapszwemmen, om een beetje in beweging te blijven.

En verder wandel ik veel. Ik deed al niet aan sport (ja, heel slecht ik weet het), dus ga daar nu ook niet mee beginnen.

Groetjes, Esk (15w1d)

hoi,

ik deed voor mn zwangerschap aan paardrijden,nu maar even niet..hou het nu maar bij knuffelen en poetsen,me paardje heeft toch aandacht nodig.

ik zit eraan te denken om een cursus samen bevallen te doen,vind het leuk om iets samen met mn vriend te doen,ook zodat hij zich een beetje nuttig voelt tijdens de bevalling,en mij kan ondersteunen met wat we geleerd hebben.verder wandel ik regelmatig met de hond.

groetjes, zonnetje (14wk)

Ik probeer nog te hardlopen maar dat wordt al een stuk minder. Ben er ook nog niet helemaal uit wat ik kan gaan doen, misschien toch zwangerschapsyoga, een vriendin van me vond dat echt een aanrader.

Terug
Bovenaan