Zwangerschapscursus, wel of niet

Hoi Dames.

Zijn er nog dames die een zwangerschapscursus gaan volgen en zo ja welke?
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik zwangerschapsyoga en haptonomie gedaan.
de yoga was wel erg gezellig omdat je verhalen uit kunt wisselen. Maar om van beide cursusen nou te zeggen dat ik er echt iets aan heb gehad, nee.

Ben benieuwd wat jullie gaan doen.

Liefs Redaro

Ik doe dat niet meer ik vind het ook zoiets waardeloos en jammer geld......
Ik heb er ook niets aan gehad.
Wat ik nog wel ga doen is zwemmen dat lijkt me we lekker dat je heerlijk kunt ontspannen dat doen ze hier in een verwarmd zwembad dus.....genieten.
Liefs

nee hoor niets voor mij.
toen ik zwanger was van mel heb ik ook niets van dat alles gedaan (stond er niet eens bij stil, was zelf practisch nog een kind).
en nu heb ik zoiets van och de moeders van ons en onze oma's hadden dat ook niet, en die deden het toch ook maar "gewoon".
ik vind het net als redaro idd zonde van me geld,ik zou dat liever gebruiken voor bijvoorbeeld na de bevalling om te gaan babyzwemmen of iets anders leuks met de kleine.

maar das puur mijn eigen idee hoor,als jij het leuk vind moet je dat natuurlijk gewoon doen!

veel liefs mariska

Ik ga er deze keer ook niet aan beginnen hoor.
Bij onze zoon heb ik wel zwangere ja gym gedaan.
En dat was gezellig om alle verhalen te horen etc.
Maar niet echt dat ik er iets aan heb gedaan.
zwemmen lijkt mij wel leuk, kan ik gezellig samen met mijn zoon gaan vind hij ook leuk.

Ik wil het wel gaan doen, het is sowieso gratis en ik heb astma dus lijkt het me wel goed om bewust bezig te zijn met mijn ademhaling. Ook zou ik niet weten hoe het is omdat het mijn eerste is, dus heb ook zoiets van: baat het niet, schaad het niet...
En ik ga met een vriendin lekker zwemmen.

hoi,

nee ik ga geen cursus doen, heb ik bij mn eerste ook niet gedaan.
wel ga ik lekker zwemmen met mn dochter of vriend.
vooral als je op het einde loopt is zwemmen heerlijk!!

Hoi,

ik ga wel een cursus doen ( samen bevallen) omdat wij allbeide niet weten wat ons te wachten staat leek het ons leuk om samen een aantal keren naar zo'n cursus te gaan. Ik heb het gevoel dat ik dan beter voorbereid ben en zal dan voor mijn gevoel ook relaxter uitkijken naar de bevalling. Plus mooi meegenomen: mijn partner weet door de cursus ook precies over het hoe en wat en hoop dat hij dan een 'betere' steun kan zijn en zich minder verloren zal voelen..(waren zijn eigen woorden..)

Hey, Ik heb bij de eerste zwemmen en yoga gedaan, bij de 2de niks en dat vond ik achter af toch jammer dus nu bij nummer 3 wil ik echt weer een cursus doen, al is het alleen om me dan echt even op dit kleine wondertje te richten.

Terug
Bovenaan