Zwangerschapscursus?

A

Anoniem

Guest
Hey meiden!

Ik ben alweer een tijdje hier niet meer geweest!
Nou moest ik me weer op nieuw aanmelden! :S
Nou na geeft niet! Maar ik zit echt met een brandende
vraag!!! Wat denken jullie? Maakt het veel verschil of
je tijdens je zwangerschap aan een cursus meedoet, of
dat je dit niet doet, en al relaxed je zwangerschap doorkomt?
Ik ben nu al veel te laat met opgeven & meedoen.. Maar ik
wil misschien dan zelf wat proberen, als het echt zoveel uitmaakt..
Er zullen toch ook genoeg vrouwen zijn die GEEN cursus hebben
gedaan/doen en de bevalling met een relaxed gevoel tegemoed gaan?!
Of zie ik dat verkeerd?? Ik wacht op jullie meningen!!!!!

Liefs Ikk! :D

Hoi hoi,

Ik heb bij de 1e wel een cursus gevolgd, maar vond dit meer iets voor de gezelligheid, het meeste had ik ook al in boeken gelezen.
Tijdens het bevallen zelf heb ik er ook geen moment meer aan gedacht, ga nu ik zwanger ben van de 2e dus ook geen cursus doen.
Wel is het een aanrader voor gezelligheid!

Groetjes Linda, mama van Nigel (13 mnd)

Hoi,
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een cursus yoga gedaan. Echt geen bal aan gehad en vond het nog niet eens gezellig. Ik ben tot nu toe drie keer bevallen en heb ervaren dat je over het algemeen het meest hebt aan de mensen die bij je bevalling zijn (of juist niet natuurlijk).
Een echt goede verloskundige/gyn./kraamverzorgster is GOUD waard. Die helpen je door die laatste weeen heen.
Bij mijn tweede en derde zwangerschap heb ik dan ook geen cursus meer gevolgd. Wel heb ik het boek 'Duik in je weeen' nog even doorgelezen. Daar staat precies in hoe je moet hijgen en puffen. Je kunt het in de bieb vinden. Enne...hoe relaxter je bent tijdens de bevalling, hoe beter, maar daar heb je geen cursus voor nodig.
Ivy

Ik was het niet van plan maar de gyn. raadde het mij aan. Wij doen een verkorte cursus met de belangrijkste dingen. Ik heb er nog niet veel over gelezen. Op een of andere manier komt dat er steeds niet van. Het schijnt inderdaad ook erg leuk en gezellig te zijn dus alleen daarom al kun je het doen. Yoga hoor ik niet al te goede verhalen over. Gym of zwemmen schijnt leuk te zijn. Wij krijgen 'samen zwanger' in 4 keer. Ik ben door de zwangerschap fysiek beperkt dus kan helaas niet met een gezellig groepje meedoen. Manlief en ik hebben daarom voor de belangrijkste dingen een prive juf.

gr.Ing

Ik heb geen zwangerschapscursus gedaan. Ik was van plan om Samen bevallen te gaan doen, maar dat was meer voor m'n man dan voor mij. Uiteindelijk kreeg ik met 22 weken een bloeding en moest ik plat liggen, waardoor ik dus ook niet naar de cursus kon. Maar belangrijk vond ik het voor mezelf toch al niet.

Bevallen kun je niet leren, je voelt vanzelf wat je moet doen. Je hebt de verloskundige om je te begeleiden en er zijn goede boeken zoals 'Veilig bevallen' om je voor te bereiden. Ik maak me er geen zorgen om...

Groetjes, Marisa

Bedankt meiden! Dat geeft me een goed gevoel..!!!
Je gaat er toch aan twijfelen..  Ik lees hééél veel
zowel over de zwangerschap als bevallen.. en voor straks
het opvoeden.. :D Ik heb het boek Veilig Bevallen in huis, en
die ben ik rustig aan het door lezen.. Ik zal eens kijken of ik
"Duik in je weeën" kan vinden hierzo.. Ik ben heel erg nieuws-
gierig naar de bevalling, hadden jullie dat ook? Hoe meer info
hoe beter, en uit eindelijk is het toch afwachten, hoe goed je je
er ook op  voorbereid, denk ik?  
Bedankt!!

Liefs Ikk!!!

Hoi. Ik heb bij mijn eerste de cursus 1 + 1 is 3 gedaan, en dat is ook wel een aanrader. Je doet dat samen met je partner, en het is eigenlijk ook meer theorie zeg maar, met af en toe wat ademhalingsoefeningen.. Ik heb ook yoga gedaan, maar ben na 1 les toen afgehaakt, want dat vond ik niks!
Ook heb ik idd het boek Duik in je weeen gelezen, en ik moet zeggen Ook dat is een absolute aanrader!
Ik denk dat als je zelf (redelijk) kalm bent aangelegd en niet in paniet raakt, dat je dan vanzelf door die weeen heenkomt! De belangrijkste regel (staat ook in Duik in je weeen) is dat je meegaat met de weeen en het gevoel... Hoe meer je er tegen vecht, hoe langer het duurt...
Geloof in jezelf en dan komt het allemaal goed!!!!
Groetjes Anne-Marie

Terug
Bovenaan