zwangerschapscursus ?

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

doen jullie ook een zwangerschapscursus? ik ben nu 26 week en wil misschien toch nog een cursus doen. Vinden jullie het belangrijk?... Het lijkt me ook wel eng, je kent niemand enzo haha..   Wat voor cursus doen jullie?
Xxx sense

Hoi,

Niets engs aan joh, met al die dikke buiken heb je zo een leuk contact. Ik ben bij de 1e naar een alternatieve cursus gegaan, ontspannen en zo. Dat beviel me niet. Toen de weeen eenmaal heftig waren had ik echts iets van: help wat nu.
Bij de 2e ben ik gewoon naar zwangerschapsgym gegaan, gewoon lekker wat oefeningen op een matje, praten met elkaar over je zwangerschap en goeie tips. Ik vond het ook lekker om iedere week even een uur echt even met mijn zwangerschap bezig te zijn. Ik kon door de tips ook beter met de weeen omgaan.
Op zich zou ik nu met de 3e niet meer hoeven, maar ik ga me toch ook wel weer opgeven voor gym, gewoon als uurtje voor mezelf en kletsen met andere bolle buiken.

groetjes, keesje

ps om mij heen is eigenlijk niemand ooit gegaan naar een cursus en die zijn ook goed door de bevalling heen gekomen. Het is maar wat je zelf fijn vindt.

hoihoi, bij de eerste heb ik op zwangerschapsyoga gezeten was heel leuk en gezellig, maar moment supreme wist ik niet echt meer hoe ik de weeen moest opvangen yoga manier dan, nu 34 weken zwanger van nr 2 en besloten om dit keer niks aan gym of iets dergelijks te gaan doen, ze komen er toch wel uit want je wordt door vk of in het ziekenhuis toch wel goed begeleid hoor!

gewoon lekker doen wat je hart jou ingeeft. nog een fijne zwangerschap
liefs linda

Hoi,
Ik doe bewust geen cursus. Mijn schoonzus heeft het niet gedaan en mijn zus ook niet. Ook krijg ik van mensen die het wel gedaan hebben te horen dat ze op het moment Supreme niet meer wisten wat ze geleerd hadden bij de cursus. Dus vind het zonde van mijn geld. En vroeger hadden ze die cursussen ook niet en werden kinderen ook goed geboren. Vind veel dingen tegenwoordig geldklopperij. Ik laat het lekker over me heen komen. Ben wat dat betreft misschien gewoon lekker nuchter, maak me daar niet druk over!

Liefs Tineke 35w4d

Hai,

Ik vind het geen geldklopperij, het gaat niet alleen maar over nut en rendement, het mag ook best leuk zijn, vind ik!
Ik zit op een soort extra actieve zwangerschapsgym. Ik ben van mezelf een echte sporter, maar dat gaat nu echt niet meer zo goed. En op deze cursus zitten allemaal sportieve vrouwen en we bewegen onder begeleiding van een fysiotherapeute. Ik weet nu precies wat nog wel mag en wat niet en ik kan alles vragen over mijn kwaaltjes.
En ik vind het helemaal fijn dat andere meiden hetzelfde blijken te hebben, zo fijn die herkenning!

Liefs Toetje

Terug
Bovenaan