zwangerschapscursus

hoi,

ik heb bij mijn eerste een    cursus gedaan. Ik vond het wel handig dat er zoveel verteld werd over voor tijdens en na de bevalling. Aan de ontspanningsoefeningen heb ik uiteindelijk niks gehad. Ik heb een weeenstorm gehad en er zat dus nooit pauze tussen de weeën. In 2,5 uur is mijn dochter geboren.
Ik vond de cursus vooral erg gezellig.
Inmiddels zijn we verhuisd en ik ben zwanger van de tweede. Ik heb me toch maar weer opgegeven, met name vanwege de gezelligheid en misschien houd ik er kenissen aan over.
groeten Elke

Hoi,

ik ben ook voor de eerste keer bezig met een cursus zwargercompleet. Heb nu de 10 lessen cursus maar ik denk dat ik het de volgende keer ook wel af kan met 5 lessen.

De cursus is wel gezellig, sommige vrouwen zijn verder en sommigen zijn minder ver dan ik in hun zwangerschap en iedereen heeft weer andere symptomen. Het is wel leuk er met elkaar over te praten. Het is helemaal handig als er ook cursisten zijn die al een of meer kinderen hebben, die kunnen vertellen hoe hun eerdere bevalling zijn verlopen. Die vertellen  hoe een wee ongeveer voelt (de meesten zijn het geheel al vergeten wat trouwens ook een goed vooruitzicht is) en hoe hun bevalling ging.

Tussendoor lees ik ook wel eens wat boeken/tijdschriften over de zwangerschap, dan hoor je af en toe wel eens wat dubbel, maar soms ook weer wat nieuws. Onze cursus leidster waarschuwd ons wel dat we mogelijk helemaal niets aan die cursus zullen hebben maar toch is het wel goed om je een beetje in te leven.
Ik hoor ook wel eens nieuwe dingen, beetje onozel, maar ik wist niet dat je ontsluiting helemaal niet kon zien maar dat dat binnenin gebeurt en alleen te voelen is. Dat als de vliezen breken niet altijd in een keer een grote plas water naar buitenkomt, maar dat het ook wel eens met  af en toe  hele kleine beetjes kan gaan. Enz.

Wel nuttig dus.

Hoi hoi,

ik begin begin november met een zwangerschapscursus. Ben ook wel erg benieuwd en weet niet zo goed wat ik me ervan voor moet stellen. Vind wel dat de cursus vrij laat start (geen idee wat normaal is, maar ben dan volgens mij 31 weken zwanger...)
Ik heb me er niet echt een voorstelling van gemaakt en ga er ook wel een beetje naar toe met het idee dat het al leuk is om andere zwangere vrouwen uit de buurt te leren kennen. Dan kan het ook niet tegenvallen denk ik...
Ben erg benieuwd hoe het was Meipke...

groetjes Natasja

Hoihoi,

ik begin 27 oktober met de cursus van 20.00 tot 21.00. Ben heel benieuwd. Heb lang getwijfeld of ik het wel zou doen, maar ik heb mezelf ervan overtuigd dat het in ieder geval leuk is voor de sociale contacten....voor de rest zie ik het wel.

Groetjes
Koetjeukkel

Terug
Bovenaan