Zwangerschapscursus?

Hallo Dames

Doen jullie ook een zwangerschapscursus,yogo, zwemmen etc.... of kiezen jullie er bewust voor om niets te doen.

Ik heb me met 18 weken zwangerschap opgegeven voor zwangerschapscursus ik kreeg vandaag een oproep dat ik over 4 weken kan beginnen met de cursus ben dan 29 weken zwanger.

De cursus duurt 5 weken en stopt dus ruim 4 weken voor dat ik uitgerekend bent is dit niet een beetje vreemd??

Hoi,

Ik begin maandag met zwangerschapsyoga ik ben vandaag 25 weken.
De cursus duurt ongeveer 10 weken, ik heb er geen idee van wat gebruikelijk is.De cursus kost 7 euro p.les deze moet ik steeds voorfa betalen dus als ik niet ga betaal ik ook niet.
Welke cursus ga jij doen?

Groetjes

Hoi,

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik yoga gedaan. Ik koos hiervoor omdat ik jaren gewone yoga met veel plezier heb beoefend. Ik vond zwangerschapsyoga  erg tegenvallen. Ik heb er ook weinig aan gehad en ga het deze keer niet meer doen.

Maar wat dan wel? Zwangerschapsgym stelt hier niet veel meer voor dan het bewegen van je grote teen en is eigenlijk alleen maar om contacten te leggen. Vanwege mijn bekkeninstabiliteit train ik wekelijks in een sportschool onder begeleiding van een fysiotherapeut, dus zwangerschapgym valt voor mij ook af. Cursussen met veel lessen samen met mijn man zie ik niet zitten. Iedere keer moet ik dan oppas regelen voor mijn zoontje. Ook vind ik het zelf niets om met allemaal stelletjes zo'n cursus te volgen. Acupunctuur, haptonomie en hypnose vind ik te zweverig. Ben ik geen type voor. Waar ik nu op ben uitgekomen is een individuele begeleidster die in een paar lessen met en zonder partner  de ademhalingstechnieken met je doorneemt. Omdat ik al een bevalling heb meegemaakt zouden 1 a 2 lessen  al volstaan. De prijs is 45 euro per uur. Anders zijn het er 4 dacht ik. Ik ga woensdag even bellen voor een afspraak.

groet
Lies

Hoi,

Ik ga geen zwangerschapscursus doen.
Heb dit eigenlijk nog nooit gedaan.

En aangezien dit ons 4e kindje is, weet ik inmiddels wel genoeg over bevallen

Grt Annemarie

Mikkie02, hoe ben je aan die cursus van jou gekomen? Klinkt precies als iets dat ik zoek maar niet kan vinden.
Ik wil best op cursus en heb al veel bekeken maar het grootste deel spreekt me niet zo aan. Ik wil namelijk wel iets waar ik echt wat aan heb (en niet een beetje theeleuten en je grote teen bewegen idd) omdat het best een paar centen kost. Ik vraag me af wat nou de technieken zijn die je écht moet weten omdat ze bruikbaar zijn bij je bevalling. De rest eromheen hoef ik niet zo en ik ga bovendien over een week of 8 verhuizen naar een heel andere stad, dat zou dan middenin de cursus zijn dus een enkele losse les lijkt me veel handiger.
Ik merk dat ik het een beetje heb uitgesteld. Een tijdje terug had ik me voorgenomen dat ik het ook wel zonder cursus af kon (weliswaar mijn eerste zwangerschap) maar dat vond mijn vriend geen optie omdat hij vind dat ik goed voorbereid moet zijn. Maar als ik lees wat sommige dames zeggen is het ook weer niet zo heel vreemd om het zonder cursus te doen. Ben ook benieuwd wat jullie kiezen en wat de ervaringen zijn!

Hoi,

Bibelebonsje Ik heb het adres van de zwangerschapsyoga waar ik naar toe ga via een vriendin gevonden. Maar je zou ook eens op internet kunnen zoeken. Gewoon bij Google zwangerschapsyoga en dan de plaats waar je het zoekt intikken.

Gisteravond ben ik voor het eerst geweest en ik heb er zeker geen spijt van. Het viel me heel erg mee ik was een beetje bang dat het yoga niet helmaal bij mij zou passen. Maar ik heb er nu al vanalles van geleerd. We hebben gister het begin tot het einde van de bevalling besproken en ook welke ontspanningsoefeningen je daarbij kunt doen. Dit zal   verder tijdens de cursus in kortere stukjes allemaal nog eens herhaald worden.

Groetjes Kim

Hey!
Ik zit al sinds 18w op zwangerschapsyoga en vind het de max! Op zich is het best bewegen en gewoon ook al dat uurtje extra aandacht voor je lichaam en je kind doet mij echt goed... Ik ben ook van plan om te starten met zwangerschapszwemmen (start nu do) maar heb geen idee wat ik daarvan moet verwachten. Een echte cursus ter voorbereiding van de bevalling doe ik niet, maar dat ik ook niet zo nodig want die begeleiding krijg je in België sowieso mee van de vroedvrouw (als je bij haar onder begeleiding bent).

@mamaenpapaopkomst: die cursus eindigt dan op 35 weken? Dat vind ik helemaal niet zo vreemd. Ten slotte kan je vanaf 37 weken bevallen he...

Terug
Bovenaan