Zwangerschapscursus?

Hallo dames,

Wie van jullie gaat er een zwangerschapscursus volgen? Bij mijn oudste heb ik een zwangerschapscursus via de thuiszorgorganisatie gevolgd. Toen vond ik dat gezellig en leerzaam. Maar om deze cursus nogmaals te volgen...., ik weet het niet. Ik zit weleens te denken aan joga, iemand ervaring hiermee?

Ik ben van plan om zwangerschapsgym te gaan doen als goede voorbereiding op de bevalling en misschien inderdaad ook zwangerschapsyoga om lekker bezig te zijn en ook een beetje te ontspannen. Mijn schoonzusje doet ook zwangerschapsyoga en ze vond het wel een aparte ervaring (had ook nog nooit eerder aan yoga gedaan) omdat je je op een heel andere manier bewust wordt van je lichaam. Verder heb ik er geen ervaring mee. In het nieuwe Yoga Magazine (zie www.yogaonline.nl) dat in februari verschijnt komt een artikel over zwangerschapsyoga. Ik ben benieuwd!

Ik wil ook graag wel een zwangerschapscursus volgen, denk zelf idd aan yoga of pilatus, omdat ik dat nu ook al (nog) doe.
Wel vraag ik mij af hoelang ik nog met power yoga kan doorgaan? En of het goed is om te blijven doen voorlopig. Op internet kan ik er weinig over vinden, alleen dat alle cursusen van andere sporten pas bij 12 weken beginnen. En als je altijd al die sport uit hebt geoefend, dat je er vaak lang mee door kunt gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi,

Ik ga de cursus niet nog een keer volgen, ik weet het nog van de vorige keer, maar als je nog nooit een cursus hebt gedaan, zou ik het doen, tis gezellig en handig om truckjes te leren om weeen goed op tevangen.

Gr linda

Ik heb aan de vk gevraagd hoe het zit met sporten, omdat ik gelijk van vriendin te horen kreeg dat ik moest oppassen, vooral met zumba. Vk zegt dat het goed is om te blijven sporten, en dat je lichaam vanzelf aangeeft wanneer het niet meer gaat.

Ik ben me ook aan het orienteren, dus vooral voor de zwangere mama's met ervaring: wat heb jij gedaan? En beviel het, of niet?

Ik heb van de verzekering te horen gekregen dat ik 100 euro krijg voor een zwangerschapscursus... Dus dat is ook mooi meegenomen :)

Ik heb bij de 1e de gewone zwangerschapsgym gedaan. Handig om alles te weten en heel gezellig. We hebben nu, na 1,5 jaar, nog steeds contact zo'n 2x per jaar.

Hallo,

bij de eerste heb ik ook een cursus gedaan via de thuiszorg, op zich wel wat aangehad, maar toch niet mijn ding. Ik hed gekozen voor bewegen op muziek, omdat ik zelf wel vaak ook sporten op muziek heb gedaan, maar het viel een beetje tegen. Ik denk dat ik nu wel weer iets ga doen, amar wat weet ik nog niet. Ik heb een cursus babymassage gedaan bij de eerste en die persoon doet ook zwnagerschapscursussen dus ik denk zoiets.

Wat betreft sporten, gewoon lekker doorgaan tot het niet meer kan, alleen uitkijken met buikspieren en contactsporten. Heb ik de vorige keer (basketbal en streedance) ook gedaan ga ik nu weer doen. Vorige keer moest ik helaas afhaken met iets van 22 weken omdat ik last van mijn bekken kreeg, en ben nu dus alert daarop (trok trouwens weg toen ik niet meer aan het streetdancen was). Ik doe nu rock 'n' roll met alleen maar meiden, dus zal mezelf ook wel weer tegenkomen, maar ik ga er gewoon voor.

Terug
Bovenaan