Zwangerschapscursus

Hoi,

Ik wil me graag gaan inschrijven voor een cursus, maar zou niet weten welke nou echt leuk/goed is. Van mijn verloskundige hoorde ik dat 'Samen Bevallen' erg leuk is om dan met z'n 2en te doen. Zijn die andere cursussen dan minder leuk? Als ik alleen de cursus 'Samen Bevallen' ga doen, hoef ik dan geen andere cursus te volgen?
Wie kan mij helpen?
 
Ik heb zwangerschapsyoga gedaan, erg leuk, veel info over ademhaling en perstechnieken, ook behoorlijk wat beweging (met name de eerste lessen) tbv. alles soepel houden, bekkenoefeningen etc. Partner was 2 x welkom, 1 x theorie en 1 x 'praktijk' dus massage- en coachtechnieken voor tijdens de bevalling. Voor mijn man was dat meer dan genoeg, hij werd er een beetje melig van op een gegeven moment.

Verder doe ik zwangerschapszwemmen, dat kun je tot de laatste week doen (totdat de vliezen breken). Lekker gewichtloos, maar bij ons wordt er ook echt hard gezwommen en niet alleen maar gerelaxed. Leer nu allerlei slagen die ik met mijn A en B diploma nooit heb geleerd ;-).

Overigens is zwemmen niet fijn als je veel last van maagzuur hebt, ondervind ik regelmatig. Bij zwemmen krijg je verder geen voorlichting.

gr. Wenser (39 weken+3 dagen)
 
Wij hebben bij de eerste "samen bevallen" gedaan. Ik vond het heel leuk om met z'n 2en te gaan. Theorie, ademhalingsoefeningen, massagetechnieken voor de man enz. Deze keer ga ik denk ik op zwangerschapszwemmen. Ik ken inmiddels de theorie en de praktijk en denk dat mijn lichaam wel behoefte heeft om wat in beweging te blijven.
 
hallo ik zit ook onder zwangerschaspszwemmen vindt ik ook erg fijn het is wel hardt werken maar inderdaad je bent ff van dat gewicht af! ik ben 26 zwanger van een tweeling verder gaa ik geen cursus meer volgen groetjes xxxjes springkikkertje
 
Je bent niet "verplicht" om cursus te doen hoor! Zonder cursus redt je het ook wel :)

Het is natuurlijk wel erg leuk om samen met anderen over zwangerschap, bevallen etc. te hebben. En je krijgt informatie, ademhalingsoefeningen etc. Soms houdt je er ook leuke contacten aan over.

Als je de cursus samen bevallen gaat doen hoef je niet nog een andere cursus te doen. Alleen als je het zelf leuk vindt om te doen.

 
Ik heb zwangerschapshaptonomie gedaan, samen met partner is dat. Erg fijn en relaxed, geen andere zwangere (stelletjes) erbij. Lekker prive contact maken met je kindje en ontspanningsoefeningen doen en voorbereiden op bevalling.
Heel erg leuk.
Liefs
 
Terug
Bovenaan