Zwangerschapscursus

Hey,

ik weet niet of het al besproken is maar gaan jullie nog één of meerdere zwangerschapscursussen doen?

Ik heb me aangemeld voor zwangerschapszwemmen!

Heb ik de vorige keer ook gedaan, even mijn spiertjes op een confortabele manier actief houden. Nu ik veel rusten moet worden mijn spieren slapper (vooral mijn bekkenbodemspieren, wordt ik echt zo'n Tena-lady) Maar ook alle andere buikspieren, da's toch niet best. Een beetje oefenen maakt de bevalling een stuk minder zwaar.

Ik doe net als bij mijn tweede zwangerschap weer yoga. Lekker een uurtje voor mezelf en de baby en lekker mijn spieren rekken. Ik kom altijd heerlijk ontspannen thuis.
Ik heb nu 1 les gehad.

ik ben ook van plan om zwangerschapszwemmen te gaan doen. Maar dat is dus savonds en ik ben altijd super moe van het werken en heb dan geen fut om ook nog eens te gaan zwemmen. Ik moet gewoon eens doorzetten....

Ik heb bij de eerst zwemmen gedaan, bij de tweede niks en nu ga ik naar Yoga. Ik dacht eerst dat het niets voor mij zou zijn maar ik geniet echt van het uurtje alleen voor mij en de baby.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een cursus van de thuiszorg gedaan. Van die cursus heb ik hele leuke vriendschappen over gehouden, de cursus zelf heb ik niet erg veel aan gehad.

Deze keer ben ik niet van plan iets te gaan doen. Momenteel ga ik nog steeds 1 keer per week naar Pilates. Ik moet wel sommige oefeningen aanpassen of niet mee doen, omdat die de rechte buikspieren trainen. Maar zo lang als lukt wil ik hiermee door blijven gaan. Mocht het niet meer lukke dan ga ik vrijzwemmen, gewoon wat baantjes trekken.

Ik doe aan zwangerschapszwemmen dat is bij ons vrijblijvend en 2 avonden in de week dus kan lekker kiezen als ik een keer moe ben ga ik niet :) ook begin ik de 13de met yoga samen met een vriendin. geen idee wat ik er van moet verwachten maar lijkt me wel leuk! Ik heb bekkeninstabiliteit dus de yoga en het zwemmen leken mij een goede stimulance voor mijn spieren. Verder fitness ik 1 x per week (athans dat probeer ik, heb in de zomervakantie 2 x per week gedaan maar nu komt het er niet van) Heb van de fysio al sinds week 10 een schema voor mijn bekken dus kan lekker aan de slag hahaha

Terug
Bovenaan