Zwangerschapscursus

Hey dames,

Vanavond hebben we onze eerste pufclub :D
WE inderdaad, want ik heb mijn vriend zover gekregen dat we naar de cursus 'Samen Bevallen' gaan. Ben heel benieuwd hoe het is en of we dit leuk vinden.
Gaan jullie ook naar een cursus?

 
Ik ben gisteravond voor het eerst geweest. Bij ons zit er 1 partnerles bij. Ik denk dat dat wel genoeg is voor ons. Ik vond het wel vreemd om opeens met 11 andere zwangeren die ik helemaal niet ken in een kringetje te staan en allerlei oefeningen te doen. Volgens mij was het voor iedereen erg onwennig. Ik hoop dat het volgende keer wat gezelliger is, want nu was het een beetje een dooie boel...
 
Ik ga dit x niet naar een cursus, ben bij de eerste 2 x wel geweest, maar heb nu geen zin om alles (wat ik toch al weet) nog eens te horen.De VK bij wie ik ben komt nu gezellig bij mij thuis de kontroles doen en volgt zo mijn zwangerschap...Jaja, er is hier ter lande toch wel t een en ander anders...Maar wel leuk ;) èn ik heb t getroffen met al mn artsen en de VK!!!
 
ik heb me dit keer niet opgegeven voor zo'n cusus..
Met mn 2e wel maar kon die cursus niet afmaken omdat ik al opgenomen werd in eht ziekenhuis,dus heb nu besloten hoe leuk ik het toen oook vond had een leuk groepje maar besloten het niet te doen want krijg sowieso een keizersnee en heb het al druk genoeg om alle kamers optijd af te krijgen en dan zou ik ook daar nog heen moeten....

Ik geniet nu gewoon heel veel van mn zwangerschap en weet dat ik die cursus niet nodig heb.....

Als ik wle gewoon zou bevallen dan zou ik misschien er wel over nadenken,maar aan de andere kant heb ik die cursus al eens gehad en een bevalling komt vanzelf goed.....gewoon goed luisteren naar je eigen lichaam.
 
Gister de 'Samen Bevallen' cursus gehad (1e keer) en vond het helemaal leuk! Ontzettend leuk groepje en we hebben erg gelachen. Heel wisselende stelletjes allemaal met allemaal een eigen verhaal. T leuke van deze cursus vind ik vooral dat het heel informatief is en minder oefeningen en puffen (wat mijn vriend dus ook echt verschrikkelijk lijkt).
Bij ons dus echt een succes :)
 
Klinkt heel goed samen bevallen! ik geloof wel dat alles valt en staat met de personen die meedoen en degene die het geeft.

Ik doe al vanaf week 15 zwangerschapsyoga, ben tot nu toe erg tevreden over. Het doet je zelfvertrouwern goed en bent een uur bezig met je kindje, jezelf. Wat ik ook leuk vind, net als hier om leuke verhalen te horen. Want er komen wel wat nare dingen bij kijken, maar soms heb je een vraag waar je onzeker over bent en wordt niet negatief opgevat en dus de leuke en herkenbare verhalen!
 
Ik ga morgenavond voor het eerst naar zwangerschapsyoga, ik ben benieuwd. Samen Bevallen leek mij ook wel leuk, maar mijn vriend vond dat toch echt net een brug te ver, hij wilt best mee, maar met alles wat er nog bij komt (borstvoedings- en bevalling in het ziekenhuisinfoavond) werd het een beetje too much voor de schat ;). Sowieso denk ik dat ik meer aan yoga heb.
 
Terug
Bovenaan