Zwangerschapscursus

Welke cursussen gaan jullie doen?.
Ik ga deze week een proeflesje zwangerschapsyoga doen en ik ga de cursus 'zeker bevallen' doen.

Zwangerschapsyoga; dat klinkt leuk! Ik doe zelf pilates zal wel ongeveer het zelfde zijn.
Ik ga daarnaast nog de crusus samen bevallen doen ( is mijn partner tot nu toe nog beetje sceptisch over, maar ik denk dat hij het ook wel leuk gaat vinden)
We beginnen volgende week!

Ik start binnenkort samen net mijn buuf, en soms partners aan de cursus bewust bevallen! Ben benieuwd! Doe het eigelijk meer voor de contacten dan voor de gym of curcus zelf hoor :)

Ik start morgen met Zwanger Totaal. Cursus speciaal voor vrouwen met bekkenproblemen en om deze te voorkomen. Doen we oefeningen en wat ontspanning. Er komt ook nog een keer een verloskundige langs om te vertellen hoe je kunt herkennen dat je bevalling begint, over pijnstilling in het zkh etc. Ook hebben we nog een dagje met partners.

Ik heb een proefles Pilates gedaan, bij die les was het eerste halfuur een soort aerobics.. waar ik dus totaal niet van ben. Het tweede deel was met een matje en een bal dat vond ik al veel leuker en voelde ook echt alsof je wat deed. Ik ben erg benieuwd wat je van 'samen bevallen'. Mijn vriend is ook heel sceptisch + dat de tijden en planning ons niet uitkwam dus daarom gekozen voor zeker bevallen.

Ik ga dit keer geen cursus doen.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik zwangerschapsyoga en zwangerschapshapthomie gedaan.
De yoga vond ik meer gezellig dan dat ik er ies van heb geleerd. De haptomie was op samen met je partner contact te maken met het kindje in je buik.
Dit kindje is van zichzelf al heel erg van het contact zoeken.
Zodra ik ga liggen en mijn handen op mijn buik doen wordt de keine uk wakker begint vrolijk te trappelen.
De gezelligheid die ik de vorige keer met de yoga had vind ik nu hier op het forum, dus voor mij geen cursussen. Maar ik lees graag hoe jullie het op de cursus hebben.

Leuk onderwerp!!
Ik ga over 2 weken beginnen met Zwanger&Fit, een 15 weekse cursus, waarvan er 10 lessen vóór de bevalling zijn, waarvan 1 met partner. Erna 5 lessen, waarvan 1 met baby!!
Ik heb met de oudste ook zoiets gedaan en heb 10 jaar later nog steeds heel leuk contact met een paar meiden! Kids zijn allemaal bijna 10, wel erg leuk om elkaar zo af en toe nog te volgen!
De tweede keer heb ik niks gedaan...maar nu heb ik wel zin om 1 avond per week even lekker bezig te zijn met zwanger zijn en met de kleine in mijn buik!
Niet om iets te leren...ik heb al 2 bevallingen gehad en dat ging zo vlot allemaal...stiekem ga ik ervan uit dat dat straks weer zo verloopt :)

Leuk om straks van jullie te lezen hoe het jullie bevalt bij de cursussen!

groetjes

Leuk! Ik ga net als bij der 1e ook weer Zwanger en fit doen, vond het toen erg leuk en gezellig! Heb nu nog contact via hyves met paar mieden en hebben na die tijd nog keertje met de baby's erbij afgesproken, heel leuk! Nu ga ik samen met mijn beste vriendin die is 6 1/2 week verder dan mij, dus word weer erg gezellig! Zal ons maar even op gaan geven, haha!

Liefs Marie

Terug
Bovenaan