Zwangerschapscursus

Hoi dames,
Weten jullie al of je een zwangerschapscursus gaat volgen? Zo ja, welke? Ik loop zo te dubben...

Aan de ene kant zou ik het leuk vinden om een beetje contacten op te doen dus dan zou zwangerschapsgym een optie zijn met allemaal vrouwen bij elkaar.
Maar aan de andere kant wil ik ook wel graag wat met mijn partner volgen zoals de cursus samen bevallen. Maar dat is allemaal stelletjes die alleen maar met elkaar bezig zijn...

Misschien dat iemand al wat ervaring heeft hierover van een eerdere zwangerschap???
Ik wil ook niet te laat inschrijven...Wat zal ik doen?!

Ik heb de vorige keer een soort zwangerschapsgym bij een fysiotherapeute gedaan. Stelde niet veel voor, maar was wel gezellig. Leuk contact aan overgehouden.
Nu ben ik bezig met een mindfulness-training, niet specifiek voor zwangeren, maar wel heel fijn om met je lijf bezig te zijn en te ontspannen.

Hoi,
Ik heb de eerste zwangerschap de cursus samen bevallen gedaan, en kan het echt aanraden!!!! Het is niet zo dat alle stelletjes met elkaar bezig zijn. Je bent juist samen gericht op hetzelfde en maakt zeker omdat de mannen erbij zijn leuke contacten. Er wordt over vanalles gepraat. Het belangrijkste vond ik dat je gewoon iedere les informatie krijgt met vaak beelden of plaatjes over wat je te wachten staat, hoe gaat de groei, wat gebeurd er met bevallen, wat kan er mis gaan, hoe kun je elkaar helpen. En omdat je dit samen met je partner doet ben je allebei goed voorbereid! Ik kan het echt iedereen aanraden.
Ik heb de tweede zwangerschap alle informatie herhaald voor mezelf die ik in een boekje mee had gekregen en dat was toen genoeg. Heb de tweede keer meegedaan aan de zwangerschapsgym van de thuiszorg maar vond dat helemaal niks. Die keer dat de partner mee moest stelde echt niets voor. Vond dit allemaal erg zakelijk.
Juist bij de cursus samen bevallen hebben we goed vrienden overgehouden!!!!
Dus als ik jou was zou ik het wel weten!!!!
Succes met kiezen! Als je partner mee wil dan zou ik voor de cursus samen bevallen gaan. Wat trouwens hier door de verloskundige en gynaecoloog werd aangeraden omdat ze merken bij de bevalling dat partner en moeder goed voorbereid zijn en weten wat hen te wachten staat!

Hoi Bowi waar heb je dat gedaan? want je woont bij mij in de omgeving.. ik woon er nog niet zo heel lang dus weet nog niet hoe en waar... ben ondertussen wel aan het zwemmen gegaan . nog niet speciaal het zwangerschapszwemmen maar gewoon lekker wat dobberen 1x in de week

Ik heb niet het type man om samen op cursus te gaan. Dus ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap naar een basic zwangerschapscursus van de ggd/jgz gegaan. Dat was erg leuk. (op de partner avond zaten we met 10 mannen die een gezicht trokken van ik ben hier niet op mn plek) Ik heb nu na 3 jaar nog steeds contact met een aantal meiden. Dat hoor ik van een mannelijke collega die de cursus samen bevallen heeft gedaan ook. Die vond dat heel leuk en heeft er ook vrienden aan overgehouden. Het is maar net wat voor type jullie zijn.
Ik heb de vorige 2 zwangerschappen wel zwangerschapszwemmen gedaan. Dat is echt super, want op het droge ben je op een gegeven moment niet zo fit meer maar in het water heb je daar maar weinig last van.

Terug
Bovenaan