zwangerschapscursussen

Hoi allemaal,

Ik ben eigenlijk erg benieuwd of jullie een cursus volgen en welke?

Ikzelf volg een cursus bevallen en een cursus zwangerschapshaptonomie.
Gister hebben we de eerste cursusavond gehad van de cursus bevallen, ik moet zeggen  ik vond het erg leuk.
Leuke zwangere stellen die allemaal een week (minder of meer)  met me schelen en een erg leuke leidster.  
We hebben gewoon heerlijk zitten kletsen een paar  houdingsoefeningen gedaan en vooral veel gelachen erg gezellig.  
Zwangerschapshaptonomie volg ik al bijna anderhalve maand  (op aanraden van de vk om rustiger te worden in mijn zwangerschap) en dat had ik gister weer en toen gingen we voor het eerst dieper op de bevalling in, wel spannend hoor en ik moet zeggen dat ik voor de eerste keer haptonomie echt dacht dat dat zweverige niks voor mij is, maar (als je de juiste haptonoom hebt) dat zweverige valt wel mee en ik heb echt wat aan haar tips.
Of het helpt bij de bevalling weet ik niet maar ik denk nu maar niet geschoten is altijd mis.

Groetjes Patricia

Hoi,

Ik doe nu niks, maar heb bij mijn eerste, én derde zwangerschap de cursus zwangerschapsgymnastiek gevolgt.
Ik vond het zéker leerzaam en heb er echt wel iets aan gehad tijdens de bevalling!

Hallo!

Ik ben gisteren met een cursus zwangerschapsyoga begonnen. Moet zeggen dat ik het wel wat zweverig vind.... Maar goed, ik hou vol. Het is in ieder geval lekker relaxen....!

Groetjes Jojanneke

Ik heb bij m'n dochter de 'normale' zwangerschapsgym gedaan.
En zwangerschapszwemmen ook trouwens, maar dat kun je de hele zwangerschap doen, heb ik toen gedaan van 16 tot 40 weken (met 42 weken pas bevallen).

Ik wilde nu wel weer wat doen, maar zwemmen kan niet omdat m'n man dezelfde avond sport en ik dan elke week oppas zou moeten hebben.
Wilde niet dezelfde cursus doen en we zijn nu wat beperkter in mogelijkheden qua avonden en tijden, er bleef er maar eentje over: 'fit en zwanger'. Die ga ik dus doen. Begint over twee weken.
Ben erg benieuwd.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 27 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik, samen met mijn man, de cursus Samen Bevallen gevolgd.
Nu gaan we dat weer doen, alleen dan de herhalingscursus. Deze duurt 3x.
Ben benieuwd. Vind het wel prettig om alle ademhalingsoefeningen nog een keer te krijgen.
Je vergeet het ook weer zo snel.

Groetjes, Kar

ik doe geen cursus ik ben daar het type niet voor, het moet er toch uit en bn een rustig en nuchter persoon (heb je al de helft gehad hihi) bevallen is vooral rustig blijven, luisteren naar wat ze zeggen, niet eigenwijs doen en toegeven aan de pijn en alles wat er gebeurd.. (zo daar heb je 99% van een bevalling volgens mij al gehad) zoiezo zijn die cursussen vaak savonds en wil dan lekker thuis zijn....

Ik heb bij de eerste en tweede geen cursus gedaan...ging prima zo zonder..
Dus nu doe ik ook weer niets daaraan..
weet het allemaal nog wel....hooooop ik..hihih..

Terug
Bovenaan