zwangerschapscyste

A

Anoniem

Guest
ik heb er 1 van 3 cm . kan het kwaad? volgens gyn niet. maar ben toch ongerust

Hoi,

ik vraag me af waarom je hier die vraag stelt, met het risico om hier vreselijk ongerust gemaakt te worden door vrouwen die een cyste hebben die bijvoorbeeld wel risico's oplevert...
Jouw gynaecoloog weet waar jouw cyste zit en het hoe-en-wat en zal het heus wel weten, toch? Waarom vertrouw je daar dan niet gewoon op?

Hoi,

Ik ben het met Rozemarijke eens.
Je gyn weet precies of het kwaad kan of niet.

Ik heb met mijn beide zwangerschappen een cyste gehad.
De eerste keer was hij 18x5 cm (heel groot dus) die moest bij 18 weken zwangerschap operatief verwijderd worden. Dat vertelde de gyn meteen bij de eerste echo.

En bij mijn tweede zwangerschap had ik een kleine. Mijn gyn vertelde dat dit een cyste was die in het begin de zwangerschap in stand hield. Deze zou vanzelf weer verdwijnen en dat is ook gebeurd.

Dus, vertrouw op het oordeel van je gyn. Die weet waar hij/zij over praat.
En als je het niet vertrouwt, kun je altijd nog een second opinion   vragen.
Maar het kan goed zijn dat de cyste op de volgende echo niet meer te zien is (was bij mij de tweede keer ook zo).
En mocht dat niet zo zijn is mij destijds verteld dat alles onder de 5 cm mocht blijven zitten en geen kwaad kon.

Ga maar  lekker van je zwangerschap genieten, het gaat toch al zo snel voorbij!

Veel groetjes.

Hoihoi,

Ik heb ook een cyste in mijn zwangerschap. een cyste van mijn gele lichaam. Denk dat dat bij jou ook het geval is.
Bij mij was ie 9-8cm en deedt heer erg veel pijn. Kon op zich geen kwaad alleen waren ze bang dat mijn eierstok door het gewicht aan het draaien was. Dit was gelukkig niet het geval. maar tijdens de ok is die per ongeluk aangeprikt en zit ik nu aan de hormonen. tot en met week 12. Het gele lichaam maakt nl hormonen aan en ze weten niet zeker of die cyste ze weer zelf aan maakt. Die cyste is nu weer terug en is nu 5cm. De gyn was daar erg blij mee want misschien maakt die weer zelf hormonen aan en dat is toch het beste. Maar voor de zekerheid moet ik nog wel hormonen gebruiken. Dat is minder leuk. Mocht de cyste na 12-13 weken niet weg gaan dan moet ie misschien operatief verwijderd worden......   Ben nu 12 weken dus nog 1 week je die hormonen!!!

Maar erg is het dus niet. Zeker als je er geen last van hebt. Niks aan doen. Heel misschien dat ie gaat groeien maar dat zien ze zo op een echo.

Mocht je nog meer vragen hebben dan wil ik ze graag beantworden!

Ester

Terug
Bovenaan