Zwangerschapsdementie

Hallo allemaal!

Ik ben vandaag 15 weken zwanger en ik merk dat ik de meest stomme dingen vergeet en ontzettend onhandig ben. Laatst heb ik rijst in de rijstkoker gegooid zonder dat er een bak in zat (en dus zat de rijst in het verwarmingselement). Vanavond heb ik mijn blender op onze hete kookplaat gezet, waardoor er niet alleen plastic op de kookplaat gesmolten is - maar ik ook een nieuwe blenderkom moet kopen van €200. Oeps. ?

Ik had niet verwacht dat ik hier zo snel last van zou hebben. Herkennen jullie dit misschien?
 
Ja heel herkenbaar en helaas duurt het ook wel vaak langer dan alleen je zwangerschap. Zo ben ik vergeten om mijn schoonouders uit te nodigen voor onze dochter haar eerste verjaardag. Ik kwam er 3 dagen van te voren pas achter. Ik voel me vaak zo ontzettend dom. Heb laatst gelezen dat je brein, 2 jaar nodig heeft om weer te ‘herstellen’. Ik heb dus nog hoop, ondanks dat onze dochter al 14 maanden is. ??
 
Jahoor heel herkenbaar. 
Ik kwam niet meer op woorden, vergat heel veel, deed rare dingen. Mijn toppunt was dat ik de deur op slot wilde doen met mijn sleutel in het stopcontact ?
Mijn man maakte met de deur uit gaan er een spelletje van. Want ik stond steevast met de deur op een kier op mijn zak te kloppen en hem vragend aan te kijken. Ik vergat keer op keer de vraag: heb jij sleutels mee. Na een paar seconde dom kijken dacht ik dan: sleutels!! 
Ik ben nu 11 maanden na bevallen en ik merk dat ik op mn werk soms nog steeds domme fouten maak en me soms slecht kan focussen. Voor de rest is het weer normaal. Maar dat vind ik echt wel onhandig, want ik was er juist heel trots op dat ik weinig fouten maak wat voor mijn werk ook wel belangrijk is (financieel). 
 
Heel herkenbaar. Ik had echt zwaar het probleem dat ik niet op woorden kon komen of niet meer uit mijn woorden kwam. Ik ben nu 4,5 maand verder en ik moet zeggen dat het wel al hersteld is denk ik zelf dan.. ?
 
Terug
Bovenaan