zwangerschapsdementie

Hey meiden,

van alle zwangerschapskwalen vind ik bovenstaande wel echt heel onhandig: dat ik -normaal alles toch wel redelijk goed onder controle en niet snel iets vergetend- nu om de haverklap allerlei dingen vergeet. Onbenullige dingen, maar ook dingen die best belangrijk zijn. Zoals vandaag... kom ik erachter dat ik afgelopen dinsdag het kraamzorgbureau had moeten bellen. (sturen ze een brief of je ze op een bepaalde dag tussen een bepaalde tijd wilt bellen. daar moet je dus nu bij mij niet meer mee aankomen zetten! wil je me spreken, dan moet je me zelf bellen, want dit soort opdrachten doen een te groot beroep op mijn geheugenfunctie!)
Ach ja, ik werk professioneel met mensen met dementie, dus kan me prima inleven. (was bij de eerste zwangerschap ook al, is ook niet echt meer helemaal verdwenen, maar het lijkt of het nu veel erger is!)

ik weet het, het hoort er allemaal bij, maar makkelijk is anders!

ik herken het helemaal. Als ik bijvoorbeeld een lijstje maak voor de boodschappen moet ik als ik iets weet dat er gelijk bij zetten anders weet ik het niet meer.
Nu moet ik bijvoorbeeld al een paar weken om een navul verpakking voor een zeeppompje! en iedere keer kom ik zonder thuis.

Jep, dit is de ergste kwaal.

Verjaardag's cadeaus en sint cadeaus kwamen in dubbele verzie dit jaar omdat ik vergeten ben tegen wie ik wat gezegd had.

Afspraakjes moet ik later weer afzeggen omdat ik dubbel geboekt heb.

Om nog niet te spreken over het praten zelf, ik kan niet meer op woorden komen. Ik vergeet soms ineens hoe iets of iemand heet. Schaam schaam...

Frustrerend, zo ken ik mezelf niet.

hahahahah je bent absoluut niet de enige, ik ben normaal heel straks met mijn afspraken enzo, maar vergeet nu heel veel dingen. Ook voor mijn dochter dr school, of een afspraak bij de fysio, of heel simpel iets dat ik met boodschappen moest halen.. Ik ben dr ook absoluut niet aan gewend , maar gelukkig ist maar tijdelijk ;)

whahaha ook ik herken het hoor! moet alleen zeggen dat het bij mij niet meer alleen in mn zwangerschap is!
t begon bij mij toen ik zwanger was van de oudste. ik vergat steeds meer. bij mn 2e zwangerschap vergat ik nog meer! zei je 10 minuten geleden dat je naar het ziekenhuis moet morgen, ben ik het 5 minuten later alweer vergeten!

en nu heb ik het idee alsof alles maar dan ook letterlijk alles langs mee heen loopt!
alleen de kinderen en de verhuizing. das t enige waar ik de hele tijd rekening mee houd. voor de rest is het bagger met mn geheugen!

ach, t komt wel weer goed :p ( of niet whaahahahha)

liefs, do

@do: herken het wel, ben zeker niet meer op het " oude niveau" teruggekomen na de eerste zwangerschap....
Dus ben benieuwd hoe het na deze zwangerschap zal zijn ;)
Ach ja, het went wel, weet ik inmiddels uit ervaring ;)

Terug
Bovenaan