Zwangerschapsdiabetes diëet

<p>Hoi allemaal, Het is eigenlijk niks voor mij om zo’n bericht te plaatsen, maar op dit moment kan ik alle advies goed gebruiken.</p><p>Donderdag heb ik gehoord dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Nuchter was mijn waarde 5.3, na het vieze drankje 8.0. Ik kon diezelfde dag nog bij een diëtiste terecht ik ben vol frisse moed begonnen. Hoewel ik voor het diëet nog geen klachten had, ervaar ik dit nu heel anders. Ik ben de hele dag moe, licht in mijn hoofd, heb hoofdpijn, voel me emotioneel en snel geïrriteerd en lijk nergens energie voor te hebben. Zo af en toe komt daar misselijkheid bij. Dit lijkt me niet de bedoeling…. helaas heeft de diabetesverpleegkunige nog geen contact opgenomen, dus kan ik mijn waardes niet checken. Heeft iemand enig idee hoe lang dit kan duren of herkent iemand mijn klachten? Ik krijg graag DE tip.</p><p>Handig om te weten, dit is mijn dagmenu:</p><p>Brinta met halfvolle melk en rooibosthee</p><p>Appel of peer met rooibosthee Suikervrij</p><p>dropje (voor lage bloeddruk) 100%</p><p>Volkoren boterham met avocado en gekookt ei</p><p>100% Volkoren boterham met kipgrillworst</p><p>Rooibosthee</p><p>Handje ongezouten en ongebrande cashewnoten </p><p>3 grote scheppen groenten, 3 blokjes kipfilet, 2 scheppen volkorenpasta</p><p>Mandarijn of handje bosbessen</p><p>Paar blokjes kaas en bij erge trek nog een plakje kipgrillworst</p><p>Alvast bedankt voor de reacties!!  </p>
 
Je kunt ook volkoren crackers met kaas eten, is ook nog wat zout erbij. Magere yoghurt met stukjes vers fruit erin, glas melk, tomaat met mozarella, andere vleessoorten en zowieso vette vis voor het avondeten, en af en toe een aardappeltje ipv pasta mag we zolang het met mate is en de groente inderdaad het hoofdgerecht blijft. Probeer wat meer variatie dus ☺️ ikzelf nu ook voor de 2de zwnagerschap te hoge waardes maar die van jou zijn zo minimaal dat je je niet gek moet laten maken ok? Probeer te genieten van je zwangerschap! Vermijd bovenal wit brood/pizza en voorverwerkt voedsel. Zelfgemaakte groentesoep mag bijvoorbeeld wel, bliksoep niet. En heb je een vitamine dagelijks? Ik heb veel energie terug door de zwanger compleet van dagravit en daarbij extra calcium d/k tabletjes van de kruidvat ? het is nu ook nog het winter seizoen dus afkicken van koolhydraten is dan extra zwaar voor je zwangere lijf. Ps: drink niet alleen warme thee en melk, pak ook eens van karvan cevitam 0.0 of ice tea green. (Geen fruitsappen of frisdrank dan zit je al goed) nogmaals, 5,3 nuchter en 8 na de glucose drank is echt nog geen ernstig geval. Ik zat zelf wat hoger en door gevarieerd en vers te eten is mijn kind gezond en met 3057 ter wereld gekomen.   Toen waren we pas erachteer gekomen in maand 6 ofzo. Nu ben ik bij de 2de al vanaf dag 1 meteen aan datzelfde dieet begonnen en toch krijg ik nuchter niet laag genoeg blijkt in maand 4 na de test. Zolang ik het eten maar netjes blijf monitoren, meer kun je niet doen. En als je met kerst een keer aardappelgratin eet of een toetje moet zeker kunnen! Hopelijk voel je je snel wat beter ??
 
Terug
Bovenaan