zwangerschapsdiabetes, maar ik voel me goed

Helaas, ik heb zwangerschapsdiabetes. Ik had drie risicofactoren en werd daarom preventief getest.
Gelukkig voel ik me prima.
Ik loop wel te kwakkelen met allerlei medische dingen. Eerst een te laag vitamine B-12, vervolgens rhesus factor C negatief en nu dus een te hoog suiker. Nou ja, zolang alles verder goed blijft gaan...
Tijdens mijn 20 weken echo zat ons meisje netjes op de groeicurves en ook de hoeveelheid vruchtwater was goed.
Vanaf nu moeten we naar de gynaecoloog en krijgen we nog meer echo's. (maar dat is natuurlijk wel weer leuk).

We zijn druk in de weer met de voorbereidingen van de kinderkamer. Het begint nu echt ergens op te lijken. Nog even en dan kunnen de meubeltjes er in.

Ook het aantal weken dat ik nog moet werken neemt snel af. Nu nog zo'n 10 weken. Een raar idee, hoor.

Hey meid,

wat vervelend dat je zwangerschapsdiabetes hebt. moet je nu ook een bepaald dieet volgen?
wel fijn dat je dan extra gecontroleerd wordt en meer echo's daardoor krijgt.

is het ziekenhuis of poli wel een beetje in de buurt?

liefs diaan

hey meid

vervelend hoor dat je zwangerschapsdiabetes hebt, maar idd prettig dat je nu vaker controle krijgt!

de tijd gat snel he, nog even en we zijn met verlof.

xxxx

Hee meid,

Wat vervelend zeg! Gelukkig voel je je wel goed, dat is toch het bekangrijkste en hopelijk blijft dat ook zo.
Fijn dat je extra gecontroleerd word en dan zijn die extra 'spiek' momenten altijd leuk.

Veel plezier met alle voorbereidingen en alle leuke dingen die daarbij komen kijken. En idd, de tijd vliegt.

Geniet! Liefs Lynn.

He gatsie, wat vervelend. Gelukkig dat jullie kindje met de 20 weken echo mooi met de curve op ging. Hoop voor je dat dat zo blijft.
Ik heb ook C negatief en moet met 27 weken bloed prikken. De kans dat daar wat uit komt is vrijwel nihil dus daar zou ik me geen zorgen over maken als ik jou was.

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Voorlopig maak ik me geen zorgen. De eventuele groeiachterstand als gevolg van de negatieve Rhesus C kan ik makkelijk compenseren door m'n zwangerschapsdiabetes ;-)
(Dit moeten jullie niet al te serieus nemen hoor)

Ik zal waarschijnlijk dieetvoorschriften krijgen, maar ik denk dat dit wel mee zal vallen gezien ik een gluten en lactose intolerantie heb en toch al niet zomaar iets in m'n mond kan steken.

Het ziekenhuis is redelijk dichtbij (ca. 20 min), dus dat is niet al te vervelend.

Terug
Bovenaan