Zwangerschapsdiabetes

<p>Hoi allemaal, </p><p>Gister moest ik bij de verloskundige bloed prikken op suiker, en hier kwam niet nuchter 6.8 uit. Had de ochtend boterham gegeten met kaas. Nu zei de verloskundige dat het onder de 6.1 moet zijn en ik morgen nuchter moet prikken. </p><p>Als ik echter Google, kom ik er uit dat 6.8 toch juist best wel laag is. Heeft iemand hier verstand van? Ben wel ruim 23 kilo aangekomen terwijl ik voor de zwangerschap een laag BMI had..</p>

Hoi,
Voor iemand die niet zwanger is, is 6,1 wel wat aan de lage kant idd. Maar jij bent zwanger en dat houd in dat 6,1 echt de bovengrens is.
Bij zwangeren word er net even iets meer bovenop gezeten.
En niet voor niks, zwangerschapsdiabetes kan flinke risico’s met zich mee brengen.
Zelf diabetes gehad in mijn 1e zwangerschap. 
Ik hoop voor je dat het allemaal goed uitpakt..
Groetjes Siska.

Het verschilt ook per persoon denk ik. Ik moest ook in het ziekenhuis komen om op suiker getest te worden tijdens de zwangerschap. En ik had nuchter 4,8 en na zo'n (ontzettend goor) suikerdrankje 2 uur later weer prikken en toen had ik 4,5. En voelde mij prima hierbij.
Mij lijkt 6,8 juist keurig. Is normaal gesproken ook ongeveer tussen de 4-8. 

Ik heb ook diabetes gehad in m’n zwangerschap. Daar wilde ze niet nuchter onder de 7 hebben. Voor normale mensen is dat vrij laag bij zwangeren is het anders. Laat het gewoon even over je heen komen het is nu meer uit voorzorg dat ze prikken. Ik vond het echt verschrikkelijk toen ik het te horen kreeg, uiteindelijk ook insuline moeten gebruiken maar achteraf valt het echt wel mee.

Hoi!
De richtlijnen bij zwangerschapdiabetes zijn heel anders dan bij gewone diabetes. Ik zit er zelf ook mee en moet nuchter onder de 5,3 zitten en een uur na het eten onder de 7,8. Toen ze het bij mij gingen testen in het ziekenhuis zat ik nuchter op 4,6 maar 2 uur na het suikerdrankje op 8,6! Dus te hoog. Nu heb ik mn dieet aangepast en gaat het goed. Ik ben nu zo’n 7 kilo aangekomen (morgen 38 weken zwanger) maar mn bmi was voor de zwangerschap iets te hoog.

Hi Inie maa,
Zelf heb ik ook zwangerschapdiabetis. Op nuchtere maag moet het onder de 5,3 zijn
En twee uur na het eten moet het onder de 6,7 zijn. De waardes zijn tijdens de zwangerschap anders dan normaal. Ze zijn gewoon extra voorzichtig. Ik ben zelf onder controle bij het amc.

Bij mn Zwangerschap van mn zoontje moest ik met 26 weken zo suiker drankje drinken kwam ik op 14,8 wat veels te hoog is hij mag max op 7,1 zitten  en nuchter moet je rond de 5 zitten 
ik moet uiteindelijk insuline prikken omdat niet stabiel bleef met alleen eten 
ingeleid met 38+1
uiteindelijk daardoor 10 kilo afgevallen
gezonde baby van 3675 en 52 cm 
veel sterkte 

Terug
Bovenaan