Zwangerschapsdiabetes

<p>Dag dames,</p><p>ik heb vandaag mijn uitslag binnengekregen en helaas was mijn suikerwaarde 8.1. Wat betekent dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Nu maak ik me erge zorgen, aan de hand van een dieet hoop ik dat het toch goed komt. Iemand hier ervaring mee? Is de baby gewoon gezond geboren?</p><p> </p>

Jup! Ik hield me goed aan het dieet en heb het gered zonder insuline. Onze zoon is met 36 weken geboren (zwangerschapsvergiftiging) en woon 3195 gram. Prematuur maar een mega mooi gewicht en gezond!! Als hij tot 40 weken had moeten zitten was hij wel erg groot geworden ?
Ga op zoek naar wat jij kunt eten, dat wisselt per persoon. Ik hield aan voor hoofdmaaltijd  max 50 gram koolhydraten en voor tussendoortjes mac 20 gram koolhydraten. Daarop deed ik het goed. Maar ik reageerde op fruit bv heel heftig. Vaak je waardes prikken, dan heb je het snel door!
Succes

Ik had zwangerschapdiabetes. Me dochtertje is gezond geboren. Ik at af en toe ook gewoon een chocolaatje. 
Uiteindelijk moest ik alleen savond insuline spuiten omdat ik in de ochtend altijd een beetje te hoog had. Ook als ik me aan de dieet hield.
Ik heb ook een kennis die drie gezonde dochters heeft en zij moest p.d 4 x insuline spuiten.
Ik moest twee uur na elke maaltijd waardes prikken.   Zo zie je ook waar je lichaam goed op reageerd.

Hier ook zwangerschapsdiabetes en prima gezond kind. Met 38 weken ingeleid omdat hij groot was, 3700 gram bij geboorte, dus inleiden is de goede beslissing geweest.
Ik heb het met een dieet gered met max 70 gram koolhydraten per dag. Ik had hoge suikerwaardes met brood dus geen brood meer gegeten. Zoals hierboven aangegeven, vaak prikken dan kom je er vanzelf achter wat bij jou hoge suikerwaardes geeft.
succes en probeer je niet teveel zorgen te maken en een beetje te genieten!
nog een tip: als je op Pinterest zoekt op Paleo recepten vind je veel koolhydraatarme lekkere recepten!

Ik had zwangerschap diabetes met 28 weken ik kreeg met dieet niet onder controle dus ik moest 3 x per dag insuline spuiten en dus ook mn waardes paar x per dag testen en daarbij moest ik heek goed naar koolydraten kijken dat ik niet te veel binnen kreeg ondanks mn insuline dan als nog toren hoog was 38+1 door middel can ballon ingeleid en 4 uur later was mn zoontje er met een gewicht van 3675 gram allebei gezond lijkt zwaarder dan het was .. ben nu zwanger van de 2de geen zwangerschap diabetes maar kan amper bewegen en dat had ik bij mn vorige zwangerschap niet

heel veel succes

Hoi hoi. 
Ik had het ook. Wat mij goed hielp was beweging. Als ik wat had gegeten wat ze afraden ging ik met de hond 10 minuten wandelen of ik ging bijvoorbeeld stofzuigen. Dit hielp altijd onwijs goed.
in het begin heb ik vaak geprikt. 2 uur na de maaltijd. En was die bijvoorbeeld wat te hoog dan pakte ik de hond weer en daar gingen we weer. Na de 10 minuten was mijn bloedsuiker weer prima in orde.
bij mij werkte dus een dieet en bewegen. Op deze manier had ik goede waardes en hoefde ik geen insuline te gebruiken. 
Verder je koolhydraten goed verdelen op de dag. En vooral uitproberen wat je wel kan hebben en wat niet. Vooral oppassen met de p-gerechten. Patat, pannenkoeken, pizza. Deze kunnen je bloedsuiker hoog maken. 
Mijn zoontje is gezond te wereld gekomen en zijn groei bleef heel mijn zwangerschap gemiddeld. Hij melden zichzelf op 41,2 en hoefde niet ingeleid te worden. 

Terug
Bovenaan