Zwangerschapsdiabetes

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Dit kwam nogal rauw op mn dak en ben behoorlijk van slag. Kan bijna niet stoppen met huilen.</p><p>Ik schaam me ervoor en heb het gevoel dat het mijn eigen schuld is omdat ik overgewicht heb. Ben ook bang voor de vooroordelen. Voel me schuldig en bezorgd naar mn kindje toe. Zijn er meer dames die het hebben en hoe zijn jullie ermee omgegaan?</p>

Heb het ook gehad met mn dochter en zal het wss deze zwangerschap weer krijgen. Overgewicht speelt idd mee in de oorzaak (bij mij ook) maar het is nou eenmaal zo. Niet verdrietig om zijn. Je doel nu is om je suikers goed onder controle te krijgen. Dus ga uitvinden waardoor je hoge suikers krijgt en wanneer dat gebeurd. Ik had het vooral in de ochtend en begon de dag met kwark ipv brood en nam gedurende ochtend steeds kleine dingen om te eten. Om 9 uur at ik fruit en om 10 uur pas brood. Voor jou kan dit heel anders zijn dus daar moet je door bloedsuiker metingen achter komen. Hou dan de eerste dagen bij wat je eet en wat je suikers zijn. Daar krijg je nog uitleg over van die diabetes verpleegkundige. En blijf lekker bewegen. Ik liep elke avond na het eten een half uurtje en dat heeft en met de bloedsuikerwaardes geholpen maar ook dat ik na de bevalling er zo weer boven op was. Het is even moeilijk int begin maar je weet waarvoor je het doet :)

Ja ik. 
Ik heb 3 of 4 weken mijn waardes bij moeten houden. Deze waren allemaal goed, heb niets hoeven laten of anders hoeven doen. De groei echo was ook goed. Ik mocht weer terug naar de verloskundige en sta niet meer onder toezicht van het ziekenhuis. Ik hoef nu nog maar 2x in de week te prikken. 

Ik ben er in het begin ook kapot van geweest maar omdat ik iedere keer goede waardes had werd het voor mij makkelijker. 
Die test kan dus ook een moment opname zijn. 

Succes!

Hier zelfde als susanna... ook dee ochtend. Ik moet i suline dpuiten voor dr nuchtere waarde. Herl licht ontbijten. Blijkbaar moet het lichaamop gang komen en rond een uur of 10 en 12 kanik dan prima 2 stukkrn brood eten. Maar dit is iid voor idereen anders.

Suiker tijdens zwangerschap is echt een spel vooral meteen. Soms eet je iets goed en heb je hogere waarde en soms juist anders om. Mijn lichaam kan op een zelfde pepdict per dag anders verschillen. dat is echt een stuk acceptatie en super lastig en frustrerend! Misschienn kun je het met een dieet af. Ik hoop het voor je en anders is het ook echt niet het einde van de wereld. 
Als je insuline moet spuiten, word je  38 wk ingeleid.

Succes, komt goed

Terug
Bovenaan