Zwangerschapsdiabetes

Ik heb zwangerschapssuiker en ben gister begonnen met mijn dieet. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het wel nogal een gepuzzel vind met het schema enzo, ik moet er nog even inkomen. Hopelijk is het goed te verhelpen. Mijn waardes lagen in ieder geval niet schrikbarend hoog. Iets van 6 nuchter en 8.2 na dat drankje en moet onder 7.8 zijn. Ben nu 29 weken en hoop echt dat het mij lukt om mijn cravings in bedwang te houden en mn suiker omlaag te krijgen. Ik hoef vooralsnog geen insuline en hoef ook niet naar de gynaecoloog.
 
Bij mij was het nuchter 6,1 en na het drankje 7,9. Zit nu op 25,5. Ik heb het gister gehoord. Wel al meteen een glucose meter gekregen. Ik moet nog een afspraak maken met de dietiste, dus dan zal ik pas echt adviezen krijgen. Ik ben wel al begonnen met meten. Alleen nuchter zat ik vanochtend weer te hoog. Dus moet even gaan kijken hoe het komt. 
 
Ik heb het ook gehad en uiteindelijk insuline moeten spuiten. 
Achteraf was ik heel blij dat ik insuline kon spuiten hierdoor kon ik gewoon weer gezonde dingen eten waar ik zin in had zonder al dat gepuzzel. Mijn suiker ging namelijk erg omhoog door fruit brood en crackers. Terwijl als ik bijvoorbeeld een broodje kroket at mijn suiker gewoon goed bleef dus ik vond het fijn dat ik niet meer zo hoefde te puzzelen. 


succes laat het gewoon over je heen komen, aan het begin kreeg ik er veel stress van. Hoe nu verder etc maar het viel heel erg mee.
 
Hi, heb 1 x diabetes gehad, ben toen meteen gaan dieeten. Viel zelf een kilo af ! Liet alle sapjes en prik staan en ben onwijs veel water thee en melk gaan drinken. Ook ben ik zoetigheid gaan vervangen in crackers en fruit en brood ben ik toen gaan vervangen van bruin naar volkoren,
en ben toen kleine beetjes gaan eten om de 2uur ipv grote maaltijden. Hoefde gelukkig niet te spuiten alleen prikken.
Ik zou gewoon heel goed kijken op de site diabetes.nl wat je het beste kunt eten!
 
Hier wat tips van een dietist:

Verdeel je koolhydraten goed over de dag.
Voeg eiwitten toe aan je maaltijden. Je bloedsuiker stijgt minder hard wanneer je bijv. een gekookt eitje bij je broodmaaltijd eet.
Eet volkoren producten.
Rijst, pasta en andere deegwaren bevatten twee keer zoveel koolhydraten als aardappelen. Eet niet meer dan 150 gram gekookte rijst, pasta en andere deegwaren.
Vervang zoet beleg door hartig beleg.
Verdeel fruit over de dag. Eet eventueel wat nootjes bij je fruit of doe het fruit door je yoghurt of kwark om je bloedsuiker minder hard te laten stijgen.
Verantwoorde tussendoortjes: noten, bakje yoghurt/kwark, volkoren cracker of mais- of speltwafel met gezond beleg, rauwkost, hard gekookt eitje, groentesoepje. 
Lichaamsbeweging in de ochtend zorgt de hele dag voor een betere insulinegevoeligheid (dus stabielere bloedsuikers). 

Dat is wat ik ff zo snel kan bedenken. :)
 
Terug
Bovenaan