Zwangerschapsdiabetes

<p>Hallo!</p><p>Ik ben Ellen, student in 6de middelbaar Torhout en voor mijn GIP (eindwerk) heb ik het over zwangerschapsdiabetes. </p><p>Daarom zoek ik iemand die dit reeds heeft gehad of iemand die dit momenteel heeft om een online interview bij af te nemen.</p><p>Het zijn 10-tal vraagjes over zwangerschapsdiabetes en hoe jij dit ervaart, wat zijn de gevolgen,..</p><p>Als iemand interesse heeft om enkele vraagjes te beantwoorden, laat zéker iets weten!</p><p>Met vriendelijke groeten </p><p>Ellen Soens</p><p> </p>
 
Hoi,

Ik ben best bereid je vragen te beantwoorden.

Momenteel ben ik zwanger van mijn derde kindje. In de eerste zwangerschap had ik zwangerschapsdiabetes. De tweede niet. Nu weer wel. Maar gelukkig tot nu toe zonder medicatie onder controle te houden.
Mocht ik je kunnen helpen die vragen te beantwoorden dan hoor ik graag hoe en wat.

Groeten,
Marjolein
 
Dag Marjolein
Dankjewel dat je de vraagjes wil beantwoorden!
Kunt u mij uw email-adres doorsturen? Dan verstuur ik het daarop.
En anders kan ik het ook op dit forum in bijlage versturen.
Mvg Ellen
 
Volgens mij kan je hier geen privé berichten delen?
Ik vind het geen probleem om mijn e-mail adres met één iemand te delen maar zet hem liever niet helemaal openbaar
 
Tuurlijk, dat begrijp ik.
Ik zal de vraagjes hier gewoon in sturen. 
Je kan ze hierop ook beantwoorden of anders mag je altijd een mailtje sturen naar ellensoens444@gmail.com 
 
Interview I.O
 
Deze vragen zijn bedoeld voor iemand met zwangerschapsdiabetes.
 
Je mag zeker héél uitgebreide antwoorden geven!
 
Vraag 1) Hoe heb je opgemerkt dat je zwangerschapsdiabetes had?
 
Vraag 2) Wanneer was dit, in welke zwangerschapsweek?
 
Vraag 3) Had je hier al eerder last van gehad/was het bij je eerste kindje of 2de/3de/..?
 
Vraag 4) Door welke mogelijke oorzaak kwam jouw zwangerschapsdiabetes? (erfelijkheid, overgewicht,..)
 
Vraag 5) Welke voorzorgen heb je hiervoor genomen, ben je gezonder beginnen eten, meer bewegen? (ben je naar een diëtiste gegaan, welke tips meegekregen?)
 
Vraag 6) Had dit een positief effect op je bloedsuikerwaarde? Of ben je moeten overschakelen naar insuline?
 
Vraag 7) Zijn er testen die u hebt moeten laten afnemen? Zoja, welke?
 
Vraag 8) Had je type 1 of type 2 diabetes?
 
Vraag 9) Heb jij er mogelijke gevolgen van ervaren tijdens en/of na de zwangerschap?
 
Vraag 10) Heeft het kindje mogelijke gevolgen ervan ervaren?
 
 
Terug
Bovenaan